Gå til innhold

ktivér signatur?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fantastisk konsert i Bergen i går. Litt skuffa over lyden til Trivium, men det var nok sikkert ikkje deira feil.

Maiden derimot hadde perfekt lyd, skikkelig trøkk. Stod eit lite stykke bak, og er einig med Isbilen om at scena kunne vært høgre. Publikum var i ekstase, og trur faktisk Bruce vart litt imponert. :D

Rått når Eddie kom på scena, men kan ikkje sei eg såg noke til den tanksen.

Var eit slit å komme seg på bussen når ein skulle heim, men flott at dei hadde sett opp bra med busser. Trur mobilnettet fikk kjørt seg ganske bra og, var håpløst å ringe folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener på at tanksen kom opp på den siste låten fra AMOLAD (legacy?) og forsvant når låten var ferdig.

7348593[/snapback]

Dukka opp på Iron Maiden (etter fear of the dark) i Oslo.

7348793[/snapback]

Den var ganske kul da, og den passet jo bra inn. Sikkert brukt litt tid på å rigge den opp og ned.

Lenke til kommentar

Mener den kom opp på Iron Maiden i går og.. Den kom opp over Nicko McBrain, og Eddie kom opp av tanksen igjen og snudde på hodet og så rundt..

Kongekonsert, var skeptisk til å spille hele A Matter.., men synes faktisk det var kult! Synes albumet er litt kjedelig i midten, men Bruce var flink å få liv i folk! Bra utvalg av gamle sanger og, er veldig fornøyd.

Det er så rått at de har vært 20 minutter hjemmefra! Hvis de tok en litt slapp rute til flyplassen har de kanskje kjørt forbi her jeg bor og :p

Synd de hadde satt opp 2 gjerder i salen, 2 kompiser av meg gikk for å få noe å drikke, og kom ikke tilbake.. Så jeg ble stående der jeg var, selv om jeg kjente at jeg trengte noe å drikke.. Så siste minuttet av Hallowed.. var tungt for meg :p

EDIT: Må jo nevne Trivium og! Har ikke hørt så mye på de før for noen uker siden, fant noen sanger jeg virkelig liker.. Men de spilte tydeligvis mest fra det siste albumet, for det har jeg ikke hørt og jeg kjente ikke igjen alle sangene de spilte.. Likte at de hadde litt mer normal vokal og ;)

Endret av LoCDoG
Lenke til kommentar
Mener den kom opp på Iron Maiden i går og.. Den kom opp over Nicko McBrain, og Eddie kom opp av tanksen igjen og snudde på hodet og så rundt..

Kongekonsert, var skeptisk til å spille hele A Matter.., men synes faktisk det var kult! Synes albumet er litt kjedelig i midten, men Bruce var flink å få liv i folk! Bra utvalg av gamle sanger og, er veldig fornøyd.

Det er så rått at de har vært 20 minutter hjemmefra! Hvis de tok en litt slapp rute til flyplassen har de kanskje kjørt forbi her jeg bor og :p

Synd de hadde satt opp 2 gjerder i salen, 2 kompiser av meg gikk for å få noe å drikke, og kom ikke tilbake.. Så jeg ble stående der jeg var, selv om jeg kjente at jeg trengte noe å drikke.. Så siste minuttet av Hallowed.. var tungt for meg :p

EDIT: Må jo nevne Trivium og! Har ikke hørt så mye på de før for noen uker siden, fant noen sanger jeg virkelig liker.. Men de spilte tydeligvis mest fra det siste albumet, for det har jeg ikke hørt og jeg kjente ikke igjen alle sangene de spilte.. Likte at de hadde litt mer normal vokal og ;)

7348947[/snapback]

Hadde de ikke satt opp gjerdene hadde kompisene dine ikke klart å komme seg ut, og trykket bakfra hadde vært ørten ganger så sterkt ;).

Lenke til kommentar
Mener på at tanksen kom opp på den siste låten fra AMOLAD (legacy?) og forsvant når låten var ferdig.

7348593[/snapback]

Dukka opp på Iron Maiden (etter fear of the dark) i Oslo.

7348793[/snapback]

Den var ganske kul da, og den passet jo bra inn. Sikkert brukt litt tid på å rigge den opp og ned.

7348887[/snapback]

Ja, det skal jeg love deg det gjorde! Fem av kameratene mine var med å rigget opp (som tidligere nevnt i tråden), og de brukte lang tid på tanksen. "Bunkerne" på sidene tok enda lenger tid. De jobbet fra kl. 07:00 til 17:00 eller noe, så de var slitne da konserten endelig begynte. :)

Lenke til kommentar
åh.. :nei: Det måtte komme... Hvis du ikke tåler litt knuffing kan du umulig trives på en hvilken som helst rockekonsert, er jo halve stasen med litt knuffing og styr! :cool::tease: Greit nok at noen liker seg bakerst og bare vil nyte musikken i ro og mak, smaken er som baken, men det burde da ikke være noe i veien for og sno seg gjennom den mengden for og få litt stemning!

7347300[/snapback]

Skal du stå foran kan du komme tidlig som normale mennesker. Hvis ikke får du holde deg bak eller på midten. Og nei, halve stasen er ikke å se folk svime av og få konserten totalt ødelagt pga folk som deg. Sorry for å ødelegge ditt perfekte konsertbilde.

Lenke til kommentar
Hadde de ikke satt opp gjerdene hadde kompisene dine ikke klart å komme seg ut, og trykket bakfra hadde vært ørten ganger så sterkt ;).

7348979[/snapback]

Ja, jeg vet egentlig det veldig godt ;) Var faktisk veldig greit å stå foran scenen.. Men problemet var jo at du ikke fikk tak i noe å drikke der inne, utenom når de begynte å dele ut vann fra en bøtte eller hva det var :p

Lenke til kommentar
åh.. :nei: Det måtte komme... Hvis du ikke tåler litt knuffing kan du umulig trives på en hvilken som helst rockekonsert, er jo halve stasen med litt knuffing og styr! :cool::tease: Greit nok at noen liker seg bakerst og bare vil nyte musikken i ro og mak, smaken er som baken, men det burde da ikke være noe i veien for og sno seg gjennom den mengden for og få litt stemning!

7347300[/snapback]

Skal du stå foran kan du komme tidlig som normale mennesker. Hvis ikke får du holde deg bak eller på midten. Og nei, halve stasen er ikke å se folk svime av og få konserten totalt ødelagt pga folk som deg. Sorry for å ødelegge ditt perfekte konsertbilde.

7349113[/snapback]

Enig med deg, -Nyhus-. Folk som presser seg frem og planter albuen i ryggen på deg så du skal flytte deg er en uting.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten føye på det at bilen vår ble taua vekk under konserten. Vi hadde visst parkert på en reservert plass. Det hadde bortomot 100 andre også, så det var litt av en kø ned til byen for å hente bilen igjen.

Det rare er at vi fikk beskjed av noen vakter å parkere der vi gjorde, så det "lukter ugler i musen" her. Kanskje vaktene sto i ledtog med kommunen...

Lenke til kommentar

Kjempekonsert! Eg har høyrt gjennom AMOLAD 35-40 ganger, så sangane satt sånn rimeleg bra, versene kunne eg derimot ikkje, prøvde meg litt på tekstane, men dei er så voldsomt lange.

Som nevnt før var sceneshowet i god Maiden-stil, men den kunne godt vært litt høgare, eg sto eit stykke frå scenen og såg lite ikkje frå scenekanten og 1-1 1/2 meter opp. Fulgte med på skjermane så eg fekk med meg det meste, men scenen kunne med fordel vært litt høgare.

Trivium fekk eg ikkje med meg stort av, men det var greit.

Ellers var det ganske håplaust å kome seg heim om du ikkje hadde bil, det var kaos på haldeplassen, folk sprang fram og tilbake for å trykke seg inn på ein buss, var meir pressing der enn på konserten. Dei satte opp ekstrabussar, men det tok jo ein halvtime å få folk inn på bussen, kunne dei ikkje vært gratis så folk kom seg heim? Vart ganske irritert der eg sto, ødelagt i beina av å ha stått i 4-5 timar og så skal du vente på buss i 1 1/2 time.

Alt i alt er eg veldig nøgd med kvelden og ser veldig fram til 2008 når dei kjem tilbake og skal spele låtar frå 80-talet.

Lenke til kommentar

Det var en kjekk konsert, men jeg synes Maiden kan bli ganske så ensformig.

Synes det meste fra det nye albumet var make.

Er jo heller ikke noen stor fan av maiden.

Samme var det egentlig med trivium.

Har fint øresus, og det virker som jeg hører dårligere på høyre øre :hmm:

men det kan hende det bare virker sånn siden det er der jeg har øresus. :)

Men ellers så var jo det kjekt der uansett :)

Lenke til kommentar

50 besvimte i Vestlandshallen

Nes forteller at langt de fleste av de rundt 50 som besvimte var jenter mellom 14 og 20 år. Han sier at årsaken til besvimelsene trolig henger sammen med at de unge verken hadde spist eller drukket på mange timer, og at de rett og slett var slitne etter timevis i kø for å få de beste plassene.

Rekna med ein del ville besvime, men 50 stykk var ganske masse.

Lenke til kommentar
Mine opplevelser var at jeg kom for sent til trening pga. det var så usaklig mange som skulle på konserten! (Trener rett ved siden av vestlandshallen) ...

7349665[/snapback]

Thats Metal :w00t:

Jeg må nesten føye på det at bilen vår ble taua vekk under konserten. Vi hadde visst parkert på en reservert plass. Det hadde bortomot 100 andre også, så det var litt av en kø ned til byen for å hente bilen igjen.

Det rare er at vi fikk beskjed av noen vakter å parkere der vi gjorde, så det "lukter ugler i musen" her. Kanskje vaktene sto i ledtog med kommunen...

7349701[/snapback]

Hehe... står det reservert, så er det ikke kommunalt som regel... da er det privatpersoner... og bare så det er sagt... har jeg bodd i nærheten av et stadion eller konsertlokale slik at min private parkeringsplass hadde blitt tatt av tilskuere nå og da, så hadde jeg ringt taubilen tvert jeg også...

Men det var selvsagt en uting av parkeringsvaktene å be dere parkere der... så jeg skjønner godt forhvor dere parkerte der for å si det sånn... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...