Gå til innhold

ktivér signatur?

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel bare å glede seg til 2008 nå  :D

7346553[/snapback]

Det gleder man seg til. Forresten, noen som så noen med et tyrkisk flagg? Skulle komme noen tyrkere der leste jeg på IM online club ^^

7346576[/snapback]

Jeg så ingen tyrkere, så vidt jeg kunne betrakte. Derimot så jeg en haug svensker, med flagg. Makan til nasjonallisme :p;)

Lenke til kommentar
Måtte presse meg langt inn i mengden for og komme fram til der det virkelig var liv. Men når jeg først kom meg dit tok det virkelig av! :w00t:

7341076[/snapback]

Du er altså en av de som ødelegger for andre ved å skulle knuse deg fram etter at konserten har startet isteden for å møte tidlig opp for å komme foran? Værste jeg vet om. Skal du stå foran, kom tidlig. Om du ikke gidder det, stå bak. Hater all den intense knuffinga sånt skaper.

7343874[/snapback]

åh.. :nei: Det måtte komme... Hvis du ikke tåler litt knuffing kan du umulig trives på en hvilken som helst rockekonsert, er jo halve stasen med litt knuffing og styr! :cool::tease: Greit nok at noen liker seg bakerst og bare vil nyte musikken i ro og mak, smaken er som baken, men det burde da ikke være noe i veien for og sno seg gjennom den mengden for og få litt stemning!

Lenke til kommentar

Da var jeg hjemme igjen etter Bergen-konserten. Maiden har gjort dette halvannen milliard ganger før, og det er ikke annet å forvente av dem enn et bunnsolid show, noe de også leverte. De virket kanskje litt uinspirerte fra tid til annen, men likevel. Det var artig å få med seg Trivium også, men de spilte langt ifra så tight som man kunne forventet; tempoet gikk litt opp og ned, og jeg vet ikke om jeg liker den nye vokalprofilen. Metallica-wannabe-faktoren er litt i høyeste laget, selv om bandet er meget bra. Fra mitt ståsted lignet frontfigur Heafy på Kirk Hammett både av utseende og spillestil, mens han prøvde å synge som James Hetfield.

Det største ankepunktet på dette arrangementet var uansett scenen. Jeg er 183 cm, og jeg er sikker på at den knapt rakk meg til brystet. Dette er alt for lavt for at de fleste skal kunne få med seg tilfredsstillende mye, og jeg har på følelsen av at dette medførte murring og misnøye. Synd, siden jeg sjelden har opplevd et så gjennomproft opplegg fra arrangørenes side. Køene gikk fort unna, og da man hadde kommet inn ble man møtt av et trivelig lokale, et mykt og godt gulv og behagelig temperatur. Det så også ut til at salg av tøysevann og t-skjorter gikk greit for seg, selv om jeg ikke testet ut noen av delene denne kvelden. En annen (ørliten) synd var at Trivium faktisk gikk på 5 minutter for tidlig, ellers føltes det ikke som om vi ventet for lenge på noe som helst.

Setlisten til Maiden kan man diskutere; de spilte først gjennom hele det nye albumet fra start til slutt, for å avslutte med noen klassikere. Allsangfaktoren under første del av konserten ble med andre ord så som så. Selv om den nye plata er god, er det ikke alle som nipugger tekster. Jeg hadde dog fryktet verre, alle de nye låtene satt som de skulle og publikum var brukbart med.

Etter Sabbath-konserten for et par somre (?) siden fantaserte jeg om å få høre Dickinson brøle "scream for me, Bergen!" Nå er den drømmen oppfylt, men jeg håper det vil skje igjen. Bandet skal jo på klassiker-turne neste år, og med et repertoar som i enda høyere grad kunne bidratt til å gjensidig øse opp publikum og band, kan jeg tenke meg at Vestlandshallen ville blitt åsted for en ekte sekserkonsert. I kveld gir jeg showet en firer, på grunn av noe rutinepreg og den lave scenen, som ødela ganske mye.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Har tidligere sett på AMOLAD som en litt treg plate, men live var det veldig bra. Klarte å synge med på de fleste låtene og er både støl og hes. Tok helt av på Fear of the Dark, nice. Håper dem kommer til Bergen '08, var min første Maiden konsert og det ga mersmak.

Sikkret meg to t-skjorter óg, må jo ha en turne t-skorte som minne.

Lenke til kommentar
Min opplevelse  :)

*Vi kom nokskå tidlig så vi sto vel en 10-15 meter unna scenen.

*Hadde ikke hørt så mye fra Trivium fra før, men de var bra  :p

*Men det blei jo noe helt anna når maiden kom og salen virkelig tok av.

*Hadde det helt fett og sang med på de aler fleste sangene :)

*På det legacy gikk vi ut av "ringen" eller hva jeg skal kalle den greia for og skaffe noe og drikke. Blei tørste vi og gitt.

Min første ordentlige konstert og kan ikke si jeg blei skuffe ;)

Glede seg til 2008  :dribble:

7344570[/snapback]

Satser på dette blir en fet konsert ja. Synd at tråden for de som skal på konsert ble stengt. Det finnes faktisk flere byer i Norge enn oslo.

7345062[/snapback]

My bad - jeg tenkte faktisk ikke over at det skulle være konsert i bergen. Beklager det!

Neste gang - send meg en pm eller hva? Da får jeg ordna opp fort :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...