Gå til innhold

ktivér signatur?

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det var en helt ok konsert. Har aldri vært helt inn i Maiden, men syns jeg måtte få de med meg siden jeg hadde sjangs. Kunne jo ikke noen av de første 10 sangene fra A matter of life and death, så litt vanskelig å henge med. Men klarte litt mer mot slutten når de gode gamle låtene kom.

Og siden jeg ikke var helt inn ble jeg stående ca midt i salen, orket ikke presse meg forrover, men var godt med liv i salen, og skal vel ta turen i 2008 og tenker jeg.

Noen som har tracklist så jeg får hørt igjennom sangene en gang til? (regner med at de første 10 var i rekkefølge fra amolad)

edit: Trivium var vel det jeg dro dit for siden jeg glemte de sist høst, men så klarte vi å rote bort alt vi hadde av tid, og kom til de to siste sangene. Anthem(?) og Pull harder on the strings of your martyr. Det første du bør høre av Trivium er Ascendancy, beste album(min mening vaffal!).

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Ja, de var i rekkefølge.

Her er listen:

Different world

These colours dont run

brighter than a tousand suns

The pilgrim

The longest day

out of the shadows

The reincarnation of benjamin breeg

For the greater good of god

Lord of light

The legacy

Lenke til kommentar
Syns det var en helt ok konsert. Har aldri vært helt inn i Maiden, men syns jeg måtte få de med meg siden jeg hadde sjangs. Kunne jo ikke noen av de første 10 sangene fra A matter of life and death, så litt vanskelig å henge med. Men klarte litt mer mot slutten når de gode gamle låtene kom.

Og siden jeg ikke var helt inn ble jeg stående ca midt i salen, orket ikke presse meg forrover, men var godt med liv i salen, og skal vel ta turen i 2008 og tenker jeg.

Noen som har tracklist så jeg får hørt igjennom sangene en gang til? (regner med at de første 10 var i rekkefølge fra amolad)

7334138[/snapback]

De øverige var:

11. Fear of the Dark

12. Iron Maiden

13. Two Minutes to Midnight

14. The Evil that Men Do

15. Hollowed be thy name

Synes konserten var bra, synd jeg ikke kjenner amolad så godt enda så jeg kunne ikke alle tekstene osv. Tok helt av når de spilte Fear hvertfall. Sykt konge. Skal nok dra i 2008 også når de skal spille fra Powerslave-perioden!

Lenke til kommentar

Det var helt utrolig bra konsert. Masse fete sanger. Blir kjedelig å høre på musikk fra mp3-spilleren nå... Synd at den er ferdig allerede. Skulle gjerne vært der enda.

Jeg sto nesten helt forrerst. Jeg kjøpte selvfølgelig en t-skjorte.

Trivium var ganske greit, men ingenting sammenliknet med maiden. Jeg var litt sliten, men glemte det fort når maiden begynte å spille. At tanksen kom opp med Eddie i var jo helt genialt. Kjente bassen som var da riste gjennom meg. Utrolig fett.

Overrasket over at jeg verken misten stemmebåndet eller trommehinnene. Neida..., men jeg skrek ganske mye og jeg hadde ikke ørepropper, så jeg trodde jeg skulle bli mer hes og kanskje få litt vondt i ørene.

*Glede seg til 2008*

zeltex: Her er setlist: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=663966&hl=

Lenke til kommentar

Japp takk for lister, får vel høre litt mer på noe av det som fenget! Kjøpte det nye albummet da det kom ut, men det har vært en støvsamler til nå. Får vel høre igjennom litt tenker jeg. Men var de siste fem låtene som skapte mest liv syns jeg. (men det er vel egentlig logisk)

Lenke til kommentar

Konserten var rett og slett dritbra! Selvom det ble litt for forutsigbart når hele det nye albumet kom i samma rekkefølge som på albumet. Hører ikke så altfor mye på Maiden lenger, så er jo de gamle schlägerne man kommer for. Trivium syns jeg også leverte bra, bare synd publikum ikke tok av der jeg stod..

Opplevde også litt:

• Ble plassert bak to kjemper i 10 minutter så jeg ikke kunne se noe
  • Satt på skuldrene til en kamerat og ble kjefta på av en vakt
  • Sto rett ved siden av en som spydde massivt over gulvet. Rett etterpå kom det ei og labba rett oppi det, stopper på det og gnir alt utover.
  • Fikk tak i trommeskinnet som McBrain kasta ut :w00t: Men havna så i "slosskamp" med en annen som også fikk tak i det så endte med at jeg bare fikk en liten bit av den!

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar

Det her er noe av det beste jeg har opplevd!

Sto ett stykke unna scena så vi bare kunne stikke opp å fikse øl når vi ville. Tok av når de spilte klassikerne på slutten. Følte meg litt "dum" der jeg hoppet og sånt sammen med vennene mine. De folka som sto bak og litt forran bare sto der. Skulle tro de hadde sett ett spøkelse sånn som de sto. Sto helt stille under alle sangene.

Men 08 blir så evig rått. Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Jeg var der. Ca 4-5 meter unna scenen. Jeg synes plassen min var helt fin. På trivium så var det forferdelig mye dytting, noe jeg synes ødelegger.  Men på Maiden oppførte folk seg heldigvis fint. Jeg er hes og har øresus merker jeg :p

Er også driitstøl i beina etter all hoppingen :D

7334278[/snapback]

På Trivium skulle det jo også være dytting. Det er jo en del av opplevelsen!

Hadde helt greie plasser, ganske langt framme. Synes det var kjempeartig :D

Jeg var ikke helt begeistret for enkelte av sangene fra det nye albumet, men da Fear of the Dark kom, tok det av! Det var en vill opplevelse!

Synes imidlertid de kunne spilt flere gamle låter. Savnet 666 The number of the Beast, The Trooper og Run to the Hills!

Lenke til kommentar

Nevn den beste låta fra nye skiva, og beste låta av klassikerene da folkens? På konserten altså. Jeg er nok nødt til å gå for: the greater good of god og Fear of the Dark.

Lille meg stod desverre litt for langt bak, og så dermed litt mindre enn ønsket. Men alt i alt var det en meget allright opplevelse. Litt kjipt at jeg ikke har hørt noe særlig på Maiden på laang lang tid, og dermed ikke kunne så mye av tekstene.

Faen var såvidt jeg rakk toget hjem veit jeg :p Måtte beine som faen gjennom OsloS. Men men, det gikk nå bra. Er faktisk ikke støl, ikke en gang hes (selv omjeg tror det vil være anderledes i morgen). Vondt i korsryggen fikk jeg ganske kjapt dog.

Trivium nådde ikke helt opp til forventingene. Bais lyd, noen enige ?

Lenke til kommentar
Jeg var der. Ca 4-5 meter unna scenen. Jeg synes plassen min var helt fin. På trivium så var det forferdelig mye dytting, noe jeg synes ødelegger.  Men på Maiden oppførte folk seg heldigvis fint. Jeg er hes og har øresus merker jeg :p

Er også driitstøl i beina etter all hoppingen :D

7334278[/snapback]

På Trivium skulle det jo også være dytting. Det er jo en del av opplevelsen!

Beast, The Trooper og Run to the Hills!

7334326[/snapback]

joa. Men når det til tider var så mye at man kunne velte så er det jo ikke så artig... Da kommer man ikke opp igjen vet jeg! Da blir man trampa ihjel.

Lenke til kommentar

Når jeg sto på første rad telte jeg 32 mennesker som ble ført vekk av vaktene. 5 av dem ble båret og var bevisstløse.

Var det noen andre her som kom tidlig til køen. kanskje jeg kjenner noen igjen hvis dere beskriver dere. jeg var han gutten med bånd som mistet skoen når jeg skulle opp gjørmbakken og tisse. og jeg var han som kasta bolleposer og ville bytte boller mot ett stykke peppes pizza.

Lenke til kommentar
Kongekonsert. Gikk dessverre glipp av mesteparten av Trivium, men selve Maiden-konserten var jo meget bra, og både AMOLAD-delen og de gamle låtene rocka vilt.

Powerslave '08 blir nok om mulig enda bedre, så er bare å smøre seg med tålmodighet.

7334941[/snapback]

Powerslave / Somewhere in Time / Seventh Son blir bare enormt. Håper de kommer til Valle Hovin på sommern 08.

Leste på et annet forum at han syntes det var den kjedeligste Maiden-gign han hadde vært på, det var hans sjette konsert. Hvordan var denne konserten i forhold til andre konserter?

Så forresten endel BLODHARRY Maiden-fans i Oslo i går, skikkelig lærhomser, er da måte på :p

Tror forresten jeg så Nyhus på BodyMap i går også :hmm:

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Dette var faenmeg helt sinnsykt bra. Nå har ikke jeg vært på noen andre Maiden-konserter før, men dette tok jo helt av.

Iron Maiden var helt sjef fra første stund. God stemning igjennom alle sangene fra A Matter of Life And Death, spesielt på For The Greater Good of God og på slutten. The Legacy var fantastisk, det tok seriøst av.

Men når Fear of the Dark kom - trodde jeg ikke at det kunne ta mer av. Men det gjorde det, og det var en helt sinnsyk stemning. Så godt som alle i hallen sang med, og jepp, jeg mangler ord.

Nei, alt i alt var dette fantastisk bra! Jeg fikk tak i to plektere fra Adrian Smith, og strenger fra gitaren til Janick Gers. En kamerat av meg fikk tak i to trommestikker og skarptrommeskinn. Alt fra Gøteborg-konserten kvelden før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...