schwere Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Litt offtopic, men vi fikk adsl-modemet ødelagt av lynet i helgen (Bergen) . Var innom naboen en tur, og der hadde ip-telefoniboksen røket, også den fra Nextgentel. Igår fikk vi nytt modem på døra via posten. Postmannen spurte "har det lynet mye her? Jeg har en pakke til dere, en til naboen, og sikkert 30-40 stykker rundt i området her " Hvordan er det forresten å bruke slike lynvern i u-jordete stikkontakter? Vi har ikke jordet kontakt i stua, og synes jeg har lest noe om at lynvern liker seg best i jordete kontakter. Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hehe, opplevd dette selv. Kom til fattern, og PCn ville ikke slå seg på. Han sendte den til reperasjon, og de sa den hadde smeltet helt inni der... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 vi har heldighvis et overspenningsvern i sikringsskapet.. Overtalte mamma. Nå er det bare Internett/telefon som kan bli synderen Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvordan er det forresten å bruke slike lynvern i u-jordete stikkontakter? Vi har ikke jordet kontakt i stua, og synes jeg har lest noe om at lynvern liker seg best i jordete kontakter. 7342796[/snapback] Hele poenget med de, er at det skal ledes til jord. Så om du ikke har jord i kontaktene tror jeg ikke denne løsningen fungerer, med mindre du trekker en kabel fra stua til et våtrom, for der Skal det være jorda stikkontakter. Er sikkert noen andre løsninger på markede. Kan tenke meg noe slikt som at det går til en kondensator, eller lignende. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Husk å kontakt forsikringa... mest sannsynlig enner du opp med en ny pc 7341654[/snapback] De fleste forsikringsselskaper erstatter med reperasjon hos forhandler med fratrekk av egenandel på 3 - 4 tusen. I de fleste tilfeller er ikke det lønnsomt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Husk å kontakt forsikringa... mest sannsynlig enner du opp med en ny pc 7341654[/snapback] De fleste forsikringsselskaper erstatter med reperasjon hos forhandler med fratrekk av egenandel på 3 - 4 tusen. I de fleste tilfeller er ikke det lønnsomt. 7345461[/snapback] Hva burde man gjøre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå