Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lynte just. Pcen er død.

Anbefalte innlegg

Hei,

For nøyktig 25 minutter siden lynte det noe helt vilt utenfor. Plutselig sa det "poff" inni pcen, å strømmen gikk, trodde jeg. Da jeg gikk ut i gangen la meg merke til at det var kun rommet mitt som var rammet, å jeg byttet sikring. Da jeg gikk inn på rommet igjen var det ikke noe liv i pcen. Pleier det som regel kun å være PSU som går? Eller hva kan det være?

Sitter på en gammel bærbar nå :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du heldig kan det bare være PSU som tok kvelden. Naboen drepte stort sett alt i pc'en når den gikk i sommer. Dra ut data'n når det lyner og tordner ute, men det vet du jo nå... :cry:

7334082[/snapback]

Det har jeg alltid vist, men det er ikke alltid så lett når man sitter midt i en Prison Break episode, eller hva? :)

Får prøve med ny PSU. Herregud å deprimerende.

Nå kan jeg like godt innta forsterstilling å gråte meg i seng. :cry:

Lenke til kommentar

Føler med deg..De siste dagene her hos meg så har det lynet og tornet som bare det...Kan ikke si jeg er redd for lynet/torden men så vanvittig som det har lynet og tordnet her ute i det siste så har jeg hoppet et par ganger i stolen..Sist i natt så smalt det noe så sinnsykt...Og maskinen min stod faktisk på..heldigvis så skjedde det ingenting...men som regel hvis det begynner å lyne/tordne her ute så driter jeg i hva jeg holder på med og slår av maskin,monitor,kobler fra nettverkskabler,modem osv...

Lenke til kommentar
Hei,

For nøyktig 25 minutter siden lynte det noe helt vilt utenfor. Plutselig sa det "poff" inni pcen, å strømmen gikk, trodde jeg. Da jeg gikk ut i gangen la meg merke til at det var kun rommet mitt som var rammet, å jeg byttet sikring. Da jeg gikk inn på rommet igjen var det ikke noe liv i pcen. Pleier det som regel kun å være PSU som går? Eller hva kan det være?

7334056[/snapback]

En billig forsikring er ett nettstøy filter. Disse tar både overspenning og leverer en mer stabil spenning som i mange tilfeller forlenger levetida på PC og annet elektronisk utstyr. Har 3 stykker selv, 1 på denne PC n med div hardware, 1 på en musikk PC/studio og til slutt en på alt av hjemmekino/TV.

Lenke til kommentar
Kristiansand ja.

7334303[/snapback]

Litt artig å se at konsekvensene av denne vesle flekken blir omtalt her. Men som du ser er det andre som har verre saker å stri med :)

(Leser du dette innlegget en god stund etter at jeg har skrevet det kan du bare se bort fra det)

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Hei,

7334056[/snapback]

En billig forsikring er ett nettstøy filter. Disse tar både overspenning og leverer en mer stabil spenning som i mange tilfeller forlenger levetida på PC og annet elektronisk utstyr. Har 3 stykker selv, 1 på denne PC n med div hardware, 1 på en musikk PC/studio og til slutt en på alt av hjemmekino/TV.

7334165[/snapback]

Har du et bra slikt filter å anbefale?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...