Mauro Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei, For nøyktig 25 minutter siden lynte det noe helt vilt utenfor. Plutselig sa det "poff" inni pcen, å strømmen gikk, trodde jeg. Da jeg gikk ut i gangen la meg merke til at det var kun rommet mitt som var rammet, å jeg byttet sikring. Da jeg gikk inn på rommet igjen var det ikke noe liv i pcen. Pleier det som regel kun å være PSU som går? Eller hva kan det være? Sitter på en gammel bærbar nå Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 mulig det. har hørt om folk som bare har fått ødelagt nettverskort osv. så kan jo håpe på det beste ;P Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er du heldig kan det bare være PSU som tok kvelden. Naboen drepte stort sett alt i pc'en når den gikk i sommer. Dra ut data'n når det lyner og tordner ute, men det vet du jo nå... Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Er du heldig kan det bare være PSU som tok kvelden. Naboen drepte stort sett alt i pc'en når den gikk i sommer. Dra ut data'n når det lyner og tordner ute, men det vet du jo nå... 7334082[/snapback] Det har jeg alltid vist, men det er ikke alltid så lett når man sitter midt i en Prison Break episode, eller hva? Får prøve med ny PSU. Herregud å deprimerende. Nå kan jeg like godt innta forsterstilling å gråte meg i seng. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Føler med deg..De siste dagene her hos meg så har det lynet og tornet som bare det...Kan ikke si jeg er redd for lynet/torden men så vanvittig som det har lynet og tordnet her ute i det siste så har jeg hoppet et par ganger i stolen..Sist i natt så smalt det noe så sinnsykt...Og maskinen min stod faktisk på..heldigvis så skjedde det ingenting...men som regel hvis det begynner å lyne/tordne her ute så driter jeg i hva jeg holder på med og slår av maskin,monitor,kobler fra nettverkskabler,modem osv... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hei, For nøyktig 25 minutter siden lynte det noe helt vilt utenfor. Plutselig sa det "poff" inni pcen, å strømmen gikk, trodde jeg. Da jeg gikk ut i gangen la meg merke til at det var kun rommet mitt som var rammet, å jeg byttet sikring. Da jeg gikk inn på rommet igjen var det ikke noe liv i pcen. Pleier det som regel kun å være PSU som går? Eller hva kan det være? Sitter på en gammel bærbar nå 7334056[/snapback] En billig forsikring er ett nettstøy filter. Disse tar både overspenning og leverer en mer stabil spenning som i mange tilfeller forlenger levetida på PC og annet elektronisk utstyr. Har 3 stykker selv, 1 på denne PC n med div hardware, 1 på en musikk PC/studio og til slutt en på alt av hjemmekino/TV. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Det er litt sent nå. Har just tatt ut PSU av pcen. Skal se om jeg kan skaffe en ny i morgen. Håper at ikke noe mer at tatt kvelden. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 På sørlandet dette eller? Støtter meg til å forsøke med ny PSU i første omgang. Overspenningsvern/UPS til privat bruk er ikke så dyrt, anbefaler deg å kikke på dette når du har mulighet. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 På sørlandet dette eller? Støtter meg til å forsøke med ny PSU i første omgang. Overspenningsvern/UPS til privat bruk er ikke så dyrt, anbefaler deg å kikke på dette når du har mulighet. 7334255[/snapback] Kristiansand ja. Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 du kan jo sjekke om glassikringen i psu'en er gåen? smalt grundig i stad ja, røska ut det som var Lenke til kommentar
KAS Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Kristiansand ja. 7334303[/snapback] Litt artig å se at konsekvensene av denne vesle flekken blir omtalt her. Men som du ser er det andre som har verre saker å stri med (Leser du dette innlegget en god stund etter at jeg har skrevet det kan du bare se bort fra det) Endret 22. november 2006 av KAS Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Slikt får du på innbo forsikringen. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Fikk kjørt innom en random databutikk å kjøpt meg en ny strømforsyning i dag, å tro det eller ei, men jeg hadde flaks i dag. Alt funker helt pefekt igien. Its alive Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det har jeg alltid vist, men det er ikke alltid så lett når man sitter midt i en Prison Break Hehhe.. jeg var og midt i prison break da det smalt i går.. mista hk og ram. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det har jeg alltid vist, men det er ikke alltid så lett når man sitter midt i en Prison Break Hehhe.. jeg var og midt i prison break da det smalt i går.. mista hk og ram. 7338131[/snapback] heldigris >< Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Når det tordner og lyner ute her skrur jeg av hovedboksen min og bruker laptopen istede Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Husk å kontakt forsikringa... mest sannsynlig enner du opp med en ny pc Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hei, For nøyktig 25 minutter siden lynte det noe helt vilt utenfor. Plutselig sa det "poff" inni pcen, å strømmen gikk, trodde jeg. Da jeg gikk ut i gangen la meg merke til at det var kun rommet mitt som var rammet, å jeg byttet sikring. Da jeg gikk inn på rommet igjen var det ikke noe liv i pcen. Pleier det som regel kun å være PSU som går? Eller hva kan det være? Sitter på en gammel bærbar nå 7334056[/snapback] En billig forsikring er ett nettstøy filter. Disse tar både overspenning og leverer en mer stabil spenning som i mange tilfeller forlenger levetida på PC og annet elektronisk utstyr. Har 3 stykker selv, 1 på denne PC n med div hardware, 1 på en musikk PC/studio og til slutt en på alt av hjemmekino/TV. 7334165[/snapback] Har du et bra slikt filter å anbefale? AtW Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Husk å kontakt forsikringa... mest sannsynlig enner du opp med en ny pc 7341654[/snapback] Det er vel egenandel på opptil flere tusenlapper på hjem/innboforsikring som på all annen forsikring. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kompis av meg fikk ødelagt pc'en av lynet. Det som ble ødelagt var nettverkskortet (integrert) og skjermen, ellers funka alt. Kan være enig om at det kan være lurt å kjøpe disse "lyn-kontaktene" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå