Peet-2142 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Håper noen kan hjelpe meg. Når jeg kjører Test Live Connection så går alt fint til jeg kommer til MTU, da får jeg failed. Ringte X-box support, og de sa at MTU måtte stå på 1364. Men når jeg går inn på routeren (Jensen AirLink 6954) og prøver å stille MTU til 1364, så får jeg bare opp en feilmelding at MTU må vare mellom 1400 og 1492. Noen som har peiling på hvordan jeg løser dette? Vil helst ikke kjøpe ny router, har akkurat kjøpt . Vil dette være forskjellig fra router til router? Er evig takknemlig for alle svar Helt til slutt: er det noen som kan anbefale et godt "fighte" spill til xbox360? Har spillt DOA 4 en stund nå og begynner å bli lei. Lenke til kommentar
Peet-2142 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Er det ingen som har vært borti dette problemet?? Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg har eksakt samme router som deg og har ingen problemer. Kjører trådløst med wep kryptering. Kan eventuelt sjekke innstillinger i router senere idag. Har firmware versjon 1.29C eng1 fra 18.september. Du kan event. prøve å oppgradere denne vis du har en eldre firmware. www.jensenscandinavia.com Endret 22. november 2006 av superrune2 Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Håper noen kan hjelpe meg. Når jeg kjører Test Live Connection så går alt fint til jeg kommer til MTU, da får jeg failed. Ringte X-box support, og de sa at MTU måtte stå på 1364. Men når jeg går inn på routeren (Jensen AirLink 6954) og prøver å stille MTU til 1364, så får jeg bare opp en feilmelding at MTU må vare mellom 1400 og 1492. Noen som har peiling på hvordan jeg løser dette? Vil helst ikke kjøpe ny router, har akkurat kjøpt . Vil dette være forskjellig fra router til router? Er evig takknemlig for alle svar Helt til slutt: er det noen som kan anbefale et godt "fighte" spill til xbox360? Har spillt DOA 4 en stund nå og begynner å bli lei. 7333957[/snapback] MTU er vel det samme som max størrelse på hver pakke. Så lenge det er større enn hva microsoft sier, så skal det gå greit tror jeg. Endret 22. november 2006 av arnizzz Lenke til kommentar
Peet-2142 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Takk for svar Superrune, men hvilken internett leverandør har du? Etter det jeg har funnet ut etter en del tid i dupport telefoner er at der er vissnok bare Telenor som trenger denne instillingen. Til arnizzz: Mtu er størrelse på pakke ja, men jeg har routeren på 1400, altså høyere enn den jeg fikk oppgitt fre x box support, men får failed allikevel. Utroligt irriterende at det skal være så mye stress med detter. Er ikke noe data guru, men er ikke helt grønn heller. Tenker bare på de som ikke kan noe om dette og skal prøve seg på dette, stakkars de Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Takk for svar Superrune, men hvilken internett leverandør har du? Etter det jeg har funnet ut etter en del tid i dupport telefoner er at der er vissnok bare Telenor som trenger denne instillingen. Til arnizzz: Mtu er størrelse på pakke ja, men jeg har routeren på 1400, altså høyere enn den jeg fikk oppgitt fre x box support, men får failed allikevel. Utroligt irriterende at det skal være så mye stress med detter. Er ikke noe data guru, men er ikke helt grønn heller. Tenker bare på de som ikke kan noe om dette og skal prøve seg på dette, stakkars de 7337729[/snapback] Har Ventelo Bluecom. Lykke til med Telenor:) Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Bare prøv å forandre settings for UPnP. Er den av i ruter, slå den på. Er den på i ruter, slå den av. En jeg snakket med løste hele MTU-problemet med å justere UPnP, men jeg husker ikke om det var av eller på. Lenke til kommentar
Peet-2142 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Bare prøv å forandre settings for UPnP.Er den av i ruter, slå den på. Er den på i ruter, slå den av. En jeg snakket med løste hele MTU-problemet med å justere UPnP, men jeg husker ikke om det var av eller på. 7345786[/snapback] Takk for tipset, Trykkertor. Men det virket desverre ikke. Dritt lei hele greien :!: Byttet internett leverandør idag , bye bye Telenor og velkommen Canal Digital. Håper det løser seg med det. Ingen hjelp å få hos Telenor som vanlig. Lenke til kommentar
haretho Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Regner med at du er klar over at Canal Digital er heleid av Telenor ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå