Gå til innhold

Hva driver New-Line C. med? Man kaster ikke Peter!

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg vil mye mere ha en utgave av "Hobbiten" på film enn ingen i det hele tatt. PJ var fantastisk med Ringenes Herre, men jeg tror nok at andre regissører kan klare å lage en like fantastisk filmopplevelse av "Hobbiten", så lenge nøkkel personer som har vært i Ringenes Herre og kommer i Hobbiten (som f.eks Hugo som Elrond og Ian som Gandalf, for ikke å snakke om Ian Holm som Bilbo) men utenom det ser jeg ingen problemer med en annen regissør til Hobbiten.

Du ser nå Harry Potter filmene, har blitt regissert av mer enn en regissør men er likevell brae filmer.

Og en film av Silmarillion er bare å glemme, er nær umulig å lage en film med god sammenheng av Silmarillion da den går over flere tusen år tilsammens og egentlig er ikke skrevet i sammenheng fra forfatterens side. Vil faktisk ikke se en film av Silmarillion da jeg kan garantere at den blir herpa uansett hvordan de setter den sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg sier, Woody Allen.

7342736[/snapback]

Mannen som er spesialist på dialog og søte kjærlighetshistorier i New York? Tror ikke akkurat han har en stor nok visjon innen Fantasy som kan dekke Hobbiten godt nok, mener jeg. Bevares, han er utvilsomt et talent, men han passer ikke sjangeren.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Tror nok Allen er såpass skolert at han veit nøyaktig hva han skal gjøre på settet. Det er vel heller resultatet som kan diskuteres. En film er også et samarbeid mellom mange parter, så hele produksjonen velter ikke selv om regissøren har en usedvanlig stil i forhold til emnet.

Andre kandidater kan jo være David Lynch (mester i å rydde opp), Spike Jonze (fargesprak, flamboyant og sære vrier) og Spike Lee. Sistnevnte kunne lagd en film med fokus på rasisme mot orker (eller xenofobi?)

Lenke til kommentar

Skal man første bruke noen andre enn Jackson, så er det like greit å ta det fullt ut og gå for Michael Bay. Woody Allen hadde neppe fungert, ingen gode nok skuespillere i LotR.

For å være helt alvorlig og ærlig, så er det kun to regissører som kan få meg til å se Hobbiten, og det er Scott-brødrene. Er det Ridley, så kjøper jeg den på DVD; er det Tony så sover jeg utenfor kinoen for å få før-premierebilletter.

Lenke til kommentar

Kan ikke peter jackson lage filmene med andre selskaper i ryggen? tror faktisk fansen vil "boikottet" de andre filmene om de blir lagd og det vil kanskje mgm, new line eller hvem nå det er som skal lage ikke like så godt og da blir de "tvunget" til å bruke pete for å ikke miste cash.

Lenke til kommentar
Tidligere, kanskje. Han er Scarlett, Will Ferrell, Jimmy Fallon og Larry David nå.

Hvor kul hadde ikke Hobbiten vært med Larry David i hovedrollen?

7345626[/snapback]

Synes ikke det passer seg egentlig, da vi er blitt vant til Ian Holm som Bilbo. Det mest ultimate hadde jo vært å ha Ian Holm, Ian Mckellen og Hugo Weaving i rollene som de hadde under Ringenes herre da vi assosirerer Elrond, Bilbo og Gandalf med disse. Selvfølgelig, dette blir vel kanskje litt vanskelig siden alle 3 sikkert har sitt å styre med.

Også, Hobbiten uten PJ er ikke noe problem siden den er en stand alone bok, og eneste plassene som trenger å samsvare med Ringenes Herre er Hobbitun og Rivendell, resten har vi ikke sett før i en film (annet enn kanskje i tegnefilmen).

Lenke til kommentar

Det går rykter om at Sam Raimi har blitt spurt om å lage Hobbiten. Raimi er regissøren bak Spiderman filmene. Hvem vet hvordan det vil gå.

I denne saken er det helt klart Newline som er tåpelige. De har bare filmrettigheter på Hobbiten i ett år til, og derfor vil de ha laget filmene fortest mulig. Jackson ville avgjøre konflikten mellom hans selskap og Newline først, og derfor dumpet de han. Saul Zaentz, som eier Tolkien Enterprises sier at han vil ha Jackson til å lage filmen hvis Newline ikke lager den før året er gått. Håper inderlig at Jackson takker ja til oppgaven hvis han får sjangsen.

Lenke til kommentar
Alle som vil ha Peter Jackson til å regissere "Hobbiten" kan signere dette oppropet.

7345711[/snapback]

Signert!!

Jeg dropper hvert fall filmen uansett hvordan den blir, hvis ikke Pete regisserer den!

Ingen andre enn han som fortjener det, New Line fortjener å tape alt de eier å har, når de gjør noe som dette.. Ingen Pete, ingen film på meg..

Jeg personlig håper enten at New Line velger Pete, eller at noen andre lager The Hobbit etter New Line sine rettigheter er borte, noen andre kan vell lage enda en, selvom New Line klarer å presse sammen noe dritt på 1år nå..

Hvis ikke Pete får lov av New Line, så har jeg sett min siste film fra New Line ever!!

Lenke til kommentar
Jeg var under inntrykk at du hatet verdenen til Tolkien jeg Steffy. Kan en ny regissør endre det?

7345664[/snapback]

Hvis du har sett noen av filmene til Tony Scott, så vil du forstå hvorfor Hobbiten hadde blitt tidenes film hvis han sto bak. Man on Fire/Domino-stilen hadde kledd Midgard.

Jeg vil ikke si at jeg hater Tolkien, på samme måte som jeg ikke hater Iron Maiden. Det er bare fansen jeg ikke tåler, de har en tendens til å være de mest fanatiske, ukritiske og tåpelige menneskene. Generaliseringer er artige.

Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å se filmen uansett, da det neppe blir en spesiell/interessant regissør, men heller en run-of-the-mill Raimi-regissør. Det er umulig at en regissør med særpreg får overta filmen, og da er det ikke mange spennende kandidater igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...