MrLeftfield Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei! Jeg skulle nå nettopp ta en tracert til WoW login server og kom over ett lite problem: Tracing route to xxxxxxxxxxxxx over a maximum of 30 hops 1 * * * Request timed out. 2 * * * Request timed out. 3 Jeg kommer ikke videre enn det første leddet. Nettverket er slikt: meg -> router -> modem ->WAN Burde den ikke gå videre routern? Jeg tviler på at det er noe brannmur der, i så fall så har jeg forwarda WoW porten. I dunno. Jeg er litt forvirra her. Kan noen se en feil? evt hvordan jeg kan få til en god traceroute uten å koble meg direkte til modemet? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hva er resultatet av tracert *adresse* -h 3 Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Hva er resultatet av tracert *adresse* -h 3 7333884[/snapback] Tracing route to www.vg.no [193.69.165.21] over a maximum of 3 hops: 1 * * * Request timed out. 2 * * * Request timed out. 3 * * * Request timed out. Trace complete. Lenke til kommentar
huron Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hei det ser ut som routeren sin firewall er slått på. Denne vil blokkere tracert/ping Sjekk firewallen din og pass på at ICMP/PING ikke er blokkert. Edit: forresten så er det veldig lite vits med en firewall så lenge du sitter bak en router. Edit2: så lenge du ikke har satt maskinen din i DMZ (De-militarized zone, kult navn) hehe Endret 22. november 2006 av huron Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 fjerna firewalls hele veien, fortsatt samme problem. Hva er det jeg ikke ser her? O_o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå