trondiz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 http://ez.hig.no/index.php/HIG/studier/bac...asjonssikkerhet Hei. Jeg lurer på om det er noen som har personlige erfaringer om hvordan det er å gå på den linja på HiG. Hva lærer du der. Hva er forskjellen på det og vanli informatikk? Hva gjør man i en jobb der data sikkerhet står i sentrum? Mvh. Usikker Student Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kanskje litt gammel tråd, men lurer på dette og, så jeg bumper den. Lenke til kommentar
andreaqd Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Tar ikke studiet selv, men går på samme skole og kjenner mange som går på det. De er veldig fornøyde med kurset. De lærer veldig mye, men må også jobbe ganske mye med oppgaver etc. Viss man er motivert og liker å drive med data tror jeg man kan få ganske mye utbytte av å ta en bachelor i det. Dessuten er HiG en veldig bra skole viss man er motivert og liker å være sosial og jobbe sammen med ulike folk:) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Eg har ein mistanke om at kurset har stort fokus på testing av programvare som blir utvikla. Du vil få opp forskjellige scenarioes der 'feil' data' som " ' \ < 0 1 NULL osv kjem inn i eit system og skaper krøll. Korleis Buffer Overflows kan åpne hull i software osv. Du lærer å finne feil for å si det rett ut Det er noko som sterkt anbefales å studere då eg trur dette vil gi unik kompetanse på markedet. Men ein advarsel, det du lærer på kurset vil gjere deg glad i open source software og Linux/Unix/Mac og du vil sjå på Windows som ein heilt ubrukeleg platform Lenke til kommentar
Løve Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hehe, høres jo ut som et litt spesiellt studie da men.. Men lurte på om det også innvolverte ting som hvordan gjøre nettverk o.l. sikre og implementere sikkerhetsrutiner o.l. og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå