Gå til innhold

Creative er kvalitiet


Zuul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, Creative er kvalitet, men sånn som de fleste leverandører kommer vel også de med et og annet "mandagsprodukt". Husker med gru på en viss 36X cd-rom for noen år siden. Den skapte en del problemer for PC-produksjonen i den bedriften jeg jobbet i da. Den tok omtrent ikke imot en eneste plate. Især ikke brente plater. Men alle kan jo være uheldig med et og annet produkt...

Lenke til kommentar

Jeg vil vel heller si at Creative er kvantitet. :razz: Lydkortene har jeg aldri vært en fan av. I "gamle" dager var det Soundblaster som gjaldt, men så sklei det ut med AWE64 osv. AWE64 har elendig lyd i forhold til konkurrentene. SB Live og nyere har hatt masse problemer med både drivere og hardware konflikter.

Jeg er fortsatt en av de som syns det er forferdelig synd at Aureal gikk konk. Aureal Vortex 2 lydkortene var helt fantastiske. Half-life med A3D2 lyd er fortsatt den sterkeste 3D-lyd opplevelsen jeg har hatt.

 

Skjermkortene er ok, de er ikke fantastisk til overklokking, og du finner kulere farger og kjølere osv. Stortsett er de også priset "riktig" i forhold til hva du får. Fordelen er at selve grafikkbrikken er produsert av andre og man kan bruke referanse drivere produsert av produsenten (som f.eks Nvidia).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ennå ikke at noen kan ha problemer med et SB lydkort på en maskin... selvfølgeli kan man være uheldig men.. Jeg har hadd 3 maskiner med likt ant lydkort innenfor SB serien.. aldri problemer, har også hørt at dette gjelder spesielt VIA chipset.. snodie greier.

Min teori er at det ikke er maskin feil eller lignende men mennesekli av den som bruker maskinen.

På lydkort siden er Creative kongen, mens på skjermkort siden finns det et drøss andre produsenter som er bedre.

Lenke til kommentar

på lydkort siden så foretrekker jeg creative, har bare gode minner med creative soundblaster :smile:

men på grafikk kort siden, vel, viftene bråker og har en tendens til å bryte sammen etter lengre tid..

de er billige pga de bruker minnebrikker og vifter med dårligere kvalitet.

på grafikk kort markedet er det nok asus som er kongen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...