Gå til innhold

Nytt S939 HK til ca 1500,-

c-c-cloud

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av nytt hk, og lurer på hva jeg burde kjøpe. har hittil hatt et Asus A8N-SLI Deluxe, men oppgraderer grunnet mer eller mindre elendig BIOS.

Har hørt at DFI er bra. Liker også utseende og layouten deres. Har ikke peiling på disse hovedkortene, så jeg spør dere.

Krav:

- Socket 939 (AMD)

- Støtte for SLI

- BIOS som er bra til overklokking

- Pris; ikke så mye mer enn 1500,-

- 7.1 lyd (er ikke sååå viktig da, men helst 7.1), gjerne optisk lydutgang i tillegg.

- Dual GBLAN

- Gjerne firewire

- Mulighet for RAID

- Setter pris på mange tilkoblingsmuligheter.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint å flashe Deluxe kortet med Bios beregnet for Premium kort. Gir mulighet for å økt volt på chipset og HT.

Det finnes også bioser som gir flere valg når det gjelder minne divider.

Ellers må jeg også si meg skuffet over overklokkings egenskapene til mitt A8N-sli deluxe. Gikk fra et mye rimeligere Asrock dual sataII, der kunne jeg kjøre fire ram brikker med T1, og en X2 3800+ på nesten 2700MHz. Etter å ha "oppgradert" hovedkortet må jeg nøye meg med 2500MHz og T2. :mad:

Jeg også angrer på at jeg ikke gikk for et DFI kort istedet, men syns ikke det er vært å bruke mer penger på "litt" bedre ytelse på et s939 sytem i dag........

Sparer heller til en Core 2 oppgradering :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er det ikke forsvarlig å installere BIOS-update til et annet hovedkort enn det man har? Men det er kanskje ikke så mye forskjell mellom Deluxe og Premium? Er vel bare chipsetkjøleren når jeg tenker meg om.

Forresten, er det noen som vet hvor "motherboard"-temperaturen på hovedkortet blir målt? For jeg er sikker på at det ikke er chipset'et.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for et DFI jeg da! :) Får jo så mye skryt, og ser bra ut.

Noen som kan kort forklare meg forskjellene på de forskjellige DFI-kortene, Lanparty, Lanparty UT og Infinity?

Finnes det mange modeller? Finner ikke noen nettbutikker som selger DFI-kort jeg :( .

Jeg anbefaler DFI NF4 SLI-D, da det tilfredsstitller alle kravene du lister opp. DFI er fantastisk stabile kort.

7334567[/snapback]

Det er dette du mener, ikkesant?

Endret av lexmyr
Lenke til kommentar
Du kan jo kikke på ASUS A8N-SLI Premium også, har alt du trenger. Har det selv og er kjempefornøyd! :thumbup:

~ Medion

7334607[/snapback]

Dersom han flasher kortet han har nå med Premium bios, blir kjøleløsningen eneste forkjellen fra et "ekte" premium kort.

Har gjort det selv, og det fungerer fint. Link til hvordan: ASUS A8N-SLI Bios Mod

Forbedringer:

* Better support for memory modules

* Better overclocking ability

* Support for GeForce 7950GX2

* Ability to change chipset voltage

* Ability to change HT voltage

Likevel ikke noen god overklokker :thumbdown:

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

lexmyr: Ja, jeg snakket om kortet du linket til.

Forskjellen mellom Lanparty og Infinity-serien er hovedsaklig stabilitet og finesser. LP har bedre kondensatorer, spenningsvalg (RAM), kjøleribber, dual LAN og spenningsregulatorer. Men Infinity er slett ikke dårlig ettersom jeg har hørt. BIOSene er visstnok veldig like (om ikke helt like).

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Quintero: Hva er forskjellen på Lanparty og Lanparty UT da?

http://netshop.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...&visavdeling=18

Nede på siden er det DFI kort.

Har 3 selv og kan anbefales.

7340328[/snapback]

Det er ingen DFI kort nede på siden hos meg, men ganske langt oppe på listen. Det er også demovarer, jeg vil helst ha nytt.

Endret av lexmyr
Lenke til kommentar

Har et MSI K8N Diamond Plus-hk til salgs på qxl nå. Satte minsteprisen på det til 900, hvis du er interessert kan du jo alltids legge inn et bud eller noe. Er et kjempebra allroundkort, med gode klokkeegenskaper (derfor jeg kjøpte det opprinnelig).

Har også et DFI nf4 SLI-DR Expert-kort som skal selges. Dette er vel det beste HK'et til s939 du kan få fatt i vil jeg tro. Kjøpte to, da det ene drøyet så innmari (bestilte fra USA). Men det kom tilslutt.

Kortet har blitt testet, og skal være feilfritt. Er du interessert kan du jo alltids sende meg en PM eller epost (helst epost :p ). Må nok ha 1250-1300 for Expert-kortet, siden det er såpass ettertraktet.

NB! DFI-kort er kresne på minne, så ikke sleng noe valueram oppi slottene. Da tar kortet balletak på deg og vrir godt rundt :tease:

Sjekk www.dfi-street.com (nf4-seksjonen) får å sjekke hvilke minnebrikker som er anbefalt.

La det være sagt at hvis du vil ha NYTT toppkort til denne sokkelen har du nok kommet for seint til vannhullet.

Lenke til kommentar
NB! DFI-kort er kresne på minne, så ikke sleng noe valueram oppi slottene. Da tar kortet balletak på deg og vrir godt rundt

Hvis det er sant, mener Corsair neppe "Family Value" når de sier Valueram da.. :blink:

Men hva skjer egentlig hvis jeg putter i billig RAM? Blir det bare litt dårlig overklokker, eller er det så alvorlig at PC'en blir veldig ustabil osv?

Og mener du at det ikke selges nye (ut av butikk) toppkort i dag?

Lenke til kommentar
NB! DFI-kort er kresne på minne, så ikke sleng noe valueram oppi slottene. Da tar kortet balletak på deg og vrir godt rundt

Hvis det er sant, mener Corsair neppe "Family Value" når de sier Valueram da.. :blink:

Men hva skjer egentlig hvis jeg putter i billig RAM? Blir det bare litt dårlig overklokker, eller er det så alvorlig at PC'en blir veldig ustabil osv?

Og mener du at det ikke selges nye (ut av butikk) toppkort i dag?

7348847[/snapback]

Corsair er jo en anerkjent produsent, så tipper at du har bedre sjangs enn med andre merker valueram.

Men kan du finne ut hva rambrikkene dine heter? Kan sjekke litt rundt om det er noen issues.

Vet ikke helt hvilke problemer du kan få, men at du må bruke divider på rammen er nok bombesikkert hvis det er value og du skal klokke langt. Hvis rammen er skikkelig dårlig får du vel kanskje ikke bootet. Vet ikke om det gjelder dine brikker da.

Lenke til kommentar

Ålreit. Fant denne tråden:

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=24719

Langt nede i førsteposten så er corsair nevnt. Kan se ut som om Corsair funker uansett hvilke moduler du har. Mulig Corsair's valueram er av den bedre sorten.

Men bør også nevne en annen sak. DFI Expert er et entusiasthovedkort. Ikke forvent at alt funker "out-of the box" - hvis du har lyst på kortet da :) Spesielt minnet kan være litt køddent å få til, men det meste ordnes hvis du lager en post i forumet til DFI. Veldig ofte er det noen timings som er satt til auto som man må innstille manuelt i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...