olemedkrutt Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det eneste motargumentet jeg kan se, er at barnet kommer til å bli mobbet. Også har vi selvfølgelig det teite argumentet "det er ikke normalt, det er ikke slik det er ment". Jeg er ikke sikker på hvor jeg selv står i denne saken, hva tror dere om homofil adoptering(både menn og kvinner) ? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 jeg tror det finnes en lang tråd om dette allerede Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det synes jeg de skal få bestemmer selv. Det argumentet at de vil bli mobbet, er det jo vi hetrofile som må gjøre noe med... vi som legger opp til mobbingen, ikke de homofile! Jeg tror homofile/lesbiske kan være vel så gode foreldre som hetrofile, om det er to av samme kjønn spiller nok liten rolle. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg synes det burde være opp til de som skal adoptere bort, uten at de skal bli stemplet for å være mot homofili e.l. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Flere tråder. Konklusjonen jeg selv uansett er kommet til er at homofile bør vurderes på lik linje med alle andre. Å si at det er barnets beste det gjelder er urettferdig når barn som adopteres i norge eksklusivt kommer fra fattige land, hvor de blir syke, ofte dør i ung alder, og har lite å se frem til i livet. Og dersom den virkelige tanken bak var barnets beste, ja... så... burde vi innføre tvangsadopsjon. 100 barn per nordmann. Endret 21. november 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kanskje denne tråden besvarer noe: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635469 eller denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=394519 Lenke til kommentar
Knast Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Flere tråder. Konklusjonen jeg selv uansett er kommet til er at homofile bør vurderes på lik linje med alle andre. Å si at det er barnets beste det gjelder er urettferdig når barn som adopteres i norge eksklusivt kommer fra fattige land, hvor de blir syke, ofte dør i ung alder, og har lite å se frem til i livet. Og dersom den virkelige baktanken var at barnets beste, ja... så... burde vi innføre tvangsadopsjon. 100 barn per nordmann. 7333768[/snapback] Er en del barn som blir adoptert innad i landet også. Ikke bare fra fattige land. Min generelle mening har jeg nevnt over. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg kjenner flere som har adoptert. Ingen av dem norske barn. Aldri hørt om noen som har gjort det heller. Virker som det er temmelig manko på dem gitt... Lenke til kommentar
Knast Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg kjenner flere som har adoptert. Ingen av dem norske barn. Aldri hørt om noen som har gjort det heller. Virker som det er temmelig manko på dem gitt... 7333793[/snapback] kusinen min er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå