maslaksen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har nå bestemt meg for å oppgrdere systemet mitt. Jeg har 2 stk 120gb IDE disker i maskinen min nå. Jeg har bestilt nytt hovedkort, CPU, minne og skjermkort. Jeg vet at mine gamle IDE-disker fint kan brukes i det nye oppsettet, men det jeg lurer på er om jeg kan kombinere bruken av disse med en helt ny SATA-disk som jeg har Windows, programmer og lignende på? Jeg vurderer å kjøpe meg en WD Raptor disk til dette. Men først må jeg vite om den funker sammen med de gamle IDE-diskene. Delene jeg har bestilt er disse: Hovedkort CPU Minne Skjermkort Håper på innspill på valg av oppsett. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Fungerer glimrende det. Ellers hadde det vel ikke HK-produsenter tørt å ha begge på kortet. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Ok. Da blir det en stk SATA disk når jeg får råd Vurderer også å investere i vannkjøling da jeg liker å overklokke litt! Noen som kan mye om vannkjøling og kan gi et tips om et bra sett som er brukervennlig og ikke altfor dyrt? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ville byttet CPU og hovedkort. Koster noen kroner ekstra, men yter en del bedre. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Har allerede bestilt. Ville helst ha et AMD-basert system, og fant ut at de komponentene er bra til overklokking. Har du forresten tips om hvordan kjøler jeg bør bestille etterhvert? Har lite penger nå skjønner du Derfor det ble BOXED cpu foreløpig. Jeg trenger og en ny PSU for å drive sulamitten.. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du kan kanskje se litt nærmere på denne kjøleren fra Zalman Tror denne skulle være ganske grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå