Petronius Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Istedet for å bruke penger på nøkkel til aircondition i syden fant jeg og en kompis frem en neglesaks.. Tvang den til å fungere som nøkkel, og så plukket vi av noen lokk og div. på airconditionen. trykket på de knappene vi fant, og vips behagelig tempratur i leiligheten i to uker! Uten å betale noe som helst! Jeg tror faktisk vaskedamene satt pris på MacGyver løsningen vår, for de lot nøkkelen stå i veggen i to uker.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg bruker gjerne Mcgyver teipen på katten min.. Liker ikke hår noe særlig, og da er det bare MacG teipen som klarer håret Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Duckt tape aka Duck tape aka sølvteip = Sølvfarga 7435122[/snapback] Duct tape. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 "If something cannot be fixed using ducttape, then you clearly haven't used enough"Som en vis mann sa en gang. 7431665[/snapback] Eller: Det som ikke kan løses med gaffateip kan løses med gaffateip kan løses med mer gaffateip. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg bruker gjerne Mcgyver teipen på katten min.. Liker ikke hår noe særlig, og da er det bare MacG teipen som klarer håret 7459256[/snapback] Det var slemt sagt! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Det heter Duck Tape, ikke gaffateip! Endret 9. desember 2006 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Det heter Duck Tape, ikke gaffateip! 7461383[/snapback] Duct tape faktisk.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Duct tape faktisk.. Greit nok det. Men det kalles også Duck Tape. Bare ikke kall det gaffa tape EDIT: Her er litt historie om duck tape. Fin lesing Endret 9. desember 2006 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hvorfor ikke gaff?` Vi er da fra norge de fleste av oss og for et så genialt hjelpemiddel må man ha et norskt ord. Ergo: Gaffateip. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Som eigentleg heiter gaffertape. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hvorfor ikke gaff?`Vi er da fra norge de fleste av oss og for et så genialt hjelpemiddel må man ha et norskt ord. Ergo: Gaffateip. 7461476[/snapback] Tatt fra Wikipedia: "Gaffa er ikke samme som duct tape, men nesten. Duct tape er som oftest sølvfarget og noe dårligere. Men det er vanntett." Derfor er ikke Gaffa teip det samme som Duck - Duct tape Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Samma det vel. Kan vi ikke legge navne-diskusjonen bak oss? Kan vi ikke bare kalle det gaffateip eller Duct-teip, alt ettersom hva vi er vant til? Vil se fler geniale løsninger. :!: Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jaja, hvem bryr seg, bra er den ihvertfall! Men... det vi egentlig vil se er de geiale løsningene deres, ikke nødvendigvis noe med teipen å gjøre. Han har mange andre kule patenter og... Jeg bruker teipen ofte, men gjør det ordentlig etter hvert. Så jeg har ikkenoe å vise frem nå Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg ble litt innspirert av Rotski sin løsning så her et mitt alternativ. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) På tide å gi denne tråden liv igjen! Her er min verbale MacGyver løsning: (Ikke så smart at det gjør noe, men det morsomme var at det skjedde på impuls.) Person 1 sier: Hva syns du høres verst ut, A eller B? Person 2 sier: Jeg synes de høres forferdelige ut begge to. Person 1 sier: Det er meningen. Person 2 sier: Vil du vite hvilken jeg synes høres verst ut da? Person 1 sier: Ja, ok. Person 2 sier: B. Person 1 sier: Tusen takk, da liker du A best! Endret 20. januar 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) til alle "duckere" ser dere hva som står på den boksen? Men jeg kaller det jesus teip jeg Endret 21. januar 2007 av Petersk91 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Det står "Duct tape" ja.. Men man har jo mange forskjellige kalle navn på denne type tape: "MacGyver tape" - "Duck Tape" - "Sølv Tape" - "Gaffa Tape"... Alle forstår jo hva man mener uansett. Endret 21. januar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) har kjøpt meg en slik siden sist men jeg kan ikke huske hva jeg har brukt den på. Endret 21. januar 2007 av naits360 Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det høres ut som de sier duck tape, men de sier egentlig duct tape. Lenke til kommentar
Delmino Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det høres ut som de sier duck tape, men de sier egentlig duct tape. 7771657[/snapback] Når vi går i verktøy buene på diverse verft så ber vi enten om "sølv tape", "duckt tape", eller "voldtekts tape".... Får alltid den sølvtapen... Kjært barn har mange navn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå