Gå til innhold

Er nye "pakkePCer" laget av homoer?

Anbefalte innlegg

Jeg så på baksiden av "pakkePCen" jeg bruker på skolen, der var det urolig mange queere farger....

Lysrosa og lysblå...

Er dette vanlig...?

På baksiden av min PC er det fargeløst. Gud vet hva folk ville trodd om meg om jeg tok "pakkePCen" med på LAN-party.

Endelig tar jeg oppgjør med queere PC-er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del rare, men sikkert spennende postinger her, sett fra rene datasynspunkt eller fra en psykologisk innfallsvinkel. :grin:

Farger er vel greit for at Herr og Fru Nordmann som akkurat har kjøpt sin nye og første PC skal klare å plugge ting der de skal. Be dem om å sette kabelen fra musa i f.eks. PS2 inngangen, så får du til svar "Hæ?".

Og så skal man jo være så fancy i fargene da, da de satte standarden virket nok vanlig rød, blå osv litt kjedelig.

Jeg tror uansett ikke at standarden ble satt verken av eller i samarbeid med Homofilt Råd e.l.

-P-

Lenke til kommentar

Vel... nå synes jeg det er ganske kjekt med disse fargekodene jeg da... Nettopp kjøpt surround-anlegg med 3 tilkoplinger til lydkortet. Så da slapp jeg å myse i halvmørket etter snurrige tegn bak hvor alle hybelkaninene var. Bare å plugge inn rød mot rød, svart mot svart og blå mot blå. Den røde kan jo virke rosa når den er så lys som den er, og den blå er også litt lys... :wink: Men det er kanskje en del penger å spare ved å legge på svake farger? Og en ting til: Hvem sitter egentlig og glaner på et lydkort bak en PC?!

Lenke til kommentar

Og et lite poeng er vel at det meste foregår på baksiden av boxen... Forhåpentligvis sitter dere som ikke liker disse fargekodene oftere på forsiden av boxen og ikke bak den? Hvis motsatt er det vel fortsatt greit med fargekoder så er i allefall ikke _det_ grunnen til at dere ligger bak der :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-16 19:09, Dollar skrev:

Det kalles PC99 standard - og ble utviklet av Microsoft og Intel - samt vedtatt i 99.

Den er ikke ny og statistisk sett er der sikkert endel hetro folk som har vært med å laget den

Nå fikk jo microsoft en homo pris av en homseforening i USA...............

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-19 07:08, formannen skrev:

Quote:

On 2001-12-18 20:59, cdguru skrev:

Nå fikk jo microsoft en homo pris av en homseforening i USA...............

Der har vi BEVISET!

Statistisk sett skal vi vel ha noen homofile på dette forumet også med tanke på antall deltagere. De synes sikkert at dette er en veldig hyggelig og positiv diskusjon, NOT.

Dette synes jeg bare blir for dumt.

Lenke til kommentar

Hei!

Synest at PC99 er veldig greit eg..

Slipper å tippe/huske på kva som var kva :wink:

Spesielt greit på lydkort...Er ikkje ofte så godt lys når PC-en står inntil veggen..

Og det er veldig greit å be ikkje så datakyndige om at stikk ledningen i det grønn,røde,blåe "holet" i steden for der som det står line in etc..

:wink:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er tøft at Gainward kortet mitt er rødt, sannsynligvis er det fordi det ikke finnes :smile:

Skikkelig jalla farger da, men det er sikkert en eller annen grunn. Og det er bra at folk med mindre peil kan få det til også, med mindre de har dårlig fargesyn da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...