ZerBox Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har et ganske kjipt problem med Nextgentel sin bredbåndstelefoni her. Tingen er at jeg kjører trådløst nettverk hjemme med en D-link trådløs router. Når det er modemet til NGT som kobler meg til nettet kobles alle punkter som er koblet til D-linken fra nettet flere ganger daglig. Det problemet har jeg løst ned å koble ned tilkoblingen i routeren fra NGT, og dermed bruker tilkoblingsfunksjonen i D-linkrouteren for å komme meg på nett. D-linkrouteren er koblet bak NGT-routeren, for trafikken må gå gjennom routeren fra NGT for at jeg skal kunne være tilkoblet internett. Problemet er bare nå at jeg bare får bredbåndstelefonien til å virke når den er koblet direkte til NGT-routeren, men bare når tilkoblingen i den er aktiv. Ettersom jeg bruker tilkoblingsfunksjonen i D-linken til å koble meg på nett har jeg prøvd å koble bredbåndstelefonien til den, men da vil ikke telefonen fungere skikkelig. Noen som vet hvordan dette kan løses? Enten ved å få telefonen til å virke koblet til D-linken eller ved å gjøre det slik at jeg ikke blir koblet av nettet om jeg ikke bruker tilkoblingsmuligheten i D-linkrouteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå