cypherbase Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Kom på ein ting.Eg har ein Mist 500W Strømforsyning Den har ikkje -5V ledning på ATX kontakten Kan dette har innvirkning på hovedkortet? 7360917[/snapback] Aner ikke, menne sjekk hva hovedkortet ditt skal ha. Jeg er meget sikker på at -5V er nødvendig uten å ha noe greie på PSU'er, og jeg trur mine PSU'er har -5V. Nå har jeg prøvd med 3 forskjellige PSU'er. Jeg har prøvd en Hiper TypeR 580 Watt, Silver 400 Watt og en Enermax Liberty 500 Watt. Og fortsatt ingen reaksjon. Edit1: Akkurat nå, kl 01.47 har jeg puttet alt i et annet HK, P5W DH Deluxe, og alt fungerte utmerket. Det jeg nå har satt inn i HK er PSU, SK, Minne og CPU. Det får meg til å tru at begge HK'ene som jeg har prøvd er defekte. Jeg har nå prøvd Gigabyte DQ6 og Asus P5B DLX. Endret 27. november 2006 av cypherbase Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Når jeg nå fikk Gigabyte kortet får jeg ikke engang startet maskinen. Dvs etter 3 sekunder, så skrur den seg av av seg selv, og på igjen litt senere. Nå har jeg prøvd minne, fikk prøvd en annen CPU, Skjermkortet ser ut til å fungere. Da gjenstår bare CPU. Bare lurer på om det er noen som har vært borti dette før? Mvh Torbjørn Svae 7332893[/snapback] Har vært flere historier om at DQ6 er nøpen på power-supply. For meg høres dette ut som om din PSU ikke funker med DQ6- det er en typisk feil når PC ikke en gang vil starte- uten lydfeilkoder eller noen ting. CD 7348412[/snapback] Bygga en pc og den kunne max være på i 7 sec.. løsningen var en defekt restartknapp som ble brent i h***** etter mange timer sliting:) Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Når jeg nå fikk Gigabyte kortet får jeg ikke engang startet maskinen. Dvs etter 3 sekunder, så skrur den seg av av seg selv, og på igjen litt senere. Nå har jeg prøvd minne, fikk prøvd en annen CPU, Skjermkortet ser ut til å fungere. Da gjenstår bare CPU. Bare lurer på om det er noen som har vært borti dette før? Mvh Torbjørn Svae 7332893[/snapback] Har vært flere historier om at DQ6 er nøpen på power-supply. For meg høres dette ut som om din PSU ikke funker med DQ6- det er en typisk feil når PC ikke en gang vil starte- uten lydfeilkoder eller noen ting. CD 7348412[/snapback] Bygga en pc og den kunne max være på i 7 sec.. løsningen var en defekt restartknapp som ble brent i h***** etter mange timer sliting:) 7414946[/snapback] det er ikke problemet mitt... for med Asus kortet mitt fikk jeg jo startet den da... og med et annet HK så fungerte den helt fint da :S Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Nå har PCutstyr endeligt fått fingen ut, og sendt meg eit nytt hovedkort Tok heile 3 veker frå dei motok det defekte hovedkortet, og til di sendte eit nytt. Det var litt i det lengste laget syntest eg. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Er ikke heeelt uvanlig at det tar litt tid i julestriden I allefall så har jeg en teori på slike hovedkort... jo mere stash jo fortere går det galt. Fikk du høre hva som var galt med hovedkortet? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Nei. Skall spør på mandag Endret 15. desember 2006 av Bobby1 Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Fikk det nye hovedkortet i dag. Samme problem Skal prøve med eit annart skjermkort og minne i morgen. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Funker nå Det er skjermkortet mitt som har skapt problemer. Hadde eit HIS X700 Pro, som enten ikkje er komaptibelt eller defekt. Så nå må eg også kjøpe nytt skjermkort Edit: Har bestilt eit Radeon X1950XT Endret 20. desember 2006 av Bobby1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå