cypherbase Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kjøpte meg Intel Core 2 Duo E6400, OCZ Platinum 6400, X1950XTX og Asus P5B DLX, når jeg først brukte asus kortet hadde jeg problemer under installasjonen av windows, Her er linken. Siden fikk jeg et annet kort for å teste om det var HK, da hadde jeg alt testet flere rambrikker, jeg hadde testet en og en og en annen type osv. Når jeg nå fikk Gigabyte kortet får jeg ikke engang startet maskinen. Dvs etter 3 sekunder, så skrur den seg av av seg selv, og på igjen litt senere. Nå har jeg prøvd minne, fikk prøvd en annen CPU, Skjermkortet ser ut til å fungere. Da gjenstår bare CPU. Bare lurer på om det er noen som har vært borti dette før? Mvh Torbjørn Svae Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det med at den skrur seg av etter noen få sekunder har jeg vært borti for da glemte jeg å koble til 12v 4pin CPU power som er 8pin på deg da (Var et gammelt sokkel 754 kort) Har du formatert eter nye deler ? Er ikke alltid du trenger det, men som regel og det måtte jeg gjøre på mine nye deler .... Mistet 60Gb med musikk og over 100 bilder Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Det med at den skrur seg av etter noen få sekunder har jeg vært borti for da glemte jeg å koble til 12v 4pin CPU power som er 8pin på deg da (Var et gammelt sokkel 754 kort) Har du formatert eter nye deler ? Er ikke alltid du trenger det, men som regel og det måtte jeg gjøre på mine nye deler .... Mistet 60Gb med musikk og over 100 bilder 7332925[/snapback] Jeg har koplet til 4 pin ATX 12v strømkontakten ja. Menne den skal kunne kjøre på en singel 4 pins, trenger ikke nødvendigvis bruke alle 8 pinnene... Står i manualen. Harddisken er helt tom, jeg har ikke fått lagt inn windows engang. Siden jeg ikke kan starte maskinen og la den gå i mer enn 3-4 sekunder, så er det ikke mye jeg får gjort. Rekker ikke engang komme inn i biosen :S Fikk hovedkortet i dag tidlig kl 08.35, så har brukt hele dagen på å feilsøke og prøve forskjellige ting... Endret 21. november 2006 av cypherbase Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nope bruker ikke 8pin jeg heller da jeg bare har 4pin kontakt mens hk har 8pin Har du prøvd å cmos ? (clear mos) Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Nope bruker ikke 8pin jeg heller da jeg bare har 4pin kontakt mens hk har 8pin Har du prøvd å cmos ? (clear mos) 7336481[/snapback] hehe du gjorde ikke det nei. Men da kan jeg ikke skjønne at det ikke skal fungere... :S Ja, jeg har clearet CMOS. Menne hjalp ingenting. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Virker som om det er defekt ... Har du ikke et gammelt PCI eller PCIe som du kna prøve med ? Har du fremdeles de gamle hovdkortene ? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvilke RAM brikker har du testet, OCZ og C2D er vel selve "skrekkeksemplet" på inkompabilitet. Og fungerer ikke med Gigabyte kort før i Bios F3+ på DS4 og vil tippe det er noe lignende på 6. Lån gamle DDR2 brikker som er spesifisert til 1,8v. Gigabyte opererer med standart 1,8v til minnet. Sjekk hva brikkene dine er spesifisert til og juster om/når du kommer inn i bios Ellers så ville jeg sjekket at det ikke er noen kortslutninger på baksiden av HK som følge av tredjepartskjølere eller spacere/distansestykker som er feilplassert/manglende. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Du beskrive akkorat det samme problemet eg har med Gigabyte GA-965P-DS4. Eg sitter med Corsair TWIN2X2048-6400C4D Minne Etter som eg har lest rundt på internet, så er det minnet hovedkortet ikkje støtter, men eg trur at vist du oppgraderer til den nyeste biosen så skal det gå fungere, men så er porblemet å finne nokon med DDR2 minne som fungerer på hovedkortet Har sendt mail til Gigabyte Edit: Går det ann å konfigurere RAM brikkene på ein annar PC? Endret 23. november 2006 av Bobby1 Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Virker som om det er defekt ... Har du ikke et gammelt PCI eller PCIe som du kna prøve med ? Har du fremdeles de gamle hovdkortene ? 7343400[/snapback] veeel, som jeg kanskje har nevnt, hadde jeg prob med Asus P5B hk'et også.. Husker ikke om jeg fortalte det, menne trur ikke HK er ødelagt i så fall. :S Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Hvilke RAM brikker har du testet, OCZ og C2D er vel selve "skrekkeksemplet" på inkompabilitet. Og fungerer ikke med Gigabyte kort før i Bios F3+ på DS4 og vil tippe det er noe lignende på 6.Lån gamle DDR2 brikker som er spesifisert til 1,8v. Gigabyte opererer med standart 1,8v til minnet. Sjekk hva brikkene dine er spesifisert til og juster om/når du kommer inn i bios Ellers så ville jeg sjekket at det ikke er noen kortslutninger på baksiden av HK som følge av tredjepartskjølere eller spacere/distansestykker som er feilplassert/manglende. 7343476[/snapback] jeg har testet OCZ Platinum 800MHz 4-5-4-15(14?), Oysfaerg sier også at det kan være minnets volt, at ikke hk sender nok volt til minnet, dvs 1.8 og ikke 2.1 som det skal ha etter specs fra OCZ. Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Du beskrive akkorat det samme problemet eg har med Gigabyte GA-965P-DS4.Eg sitter med Corsair TWIN2X2048-6400C4D Minne Etter som eg har lest rundt på internet, så er det minnet hovedkortet ikkje støtter, men eg trur at vist du oppgraderer til den nyeste biosen så skal det gå fungere, men så er porblemet å finne nokon med DDR2 minne som fungerer på hovedkortet Har sendt mail til Gigabyte Edit: Går det ann å konfigurere RAM brikkene på ein annar PC? 7343518[/snapback] Hehe. Ja, vi får håpe jeg finner ut av det etterhvert. Hvis DU gjør det, vil jeg satt stor pris på om du kunne sagt ifra:D hihi. Nå skal jeg prøve med et annet minne, 1.8 volt, så får se hvordan det går da. om jeg kan sette opp volten i bios til 2.1 og SÅ bruke de andre etterpå. Så får håpe det funker. Bare følg med her så, paster det her etterpå. Kan hende jeg bruker Asus HK'et i stedet for Gigabyten til slutt. Asus HK er P5B DLX/wifi... Lenke til kommentar
Privat Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Høres ut som om viften er festet feil. Har du vridd klipsene med pilens rettning? Skal bare trykkes rett ned! Kun vries for å løsne den. Hvis de er vridd, løsner CPUen når du setter maskinen opp. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Når jeg nå fikk Gigabyte kortet får jeg ikke engang startet maskinen. Dvs etter 3 sekunder, så skrur den seg av av seg selv, og på igjen litt senere. Nå har jeg prøvd minne, fikk prøvd en annen CPU, Skjermkortet ser ut til å fungere. Da gjenstår bare CPU. Bare lurer på om det er noen som har vært borti dette før? Mvh Torbjørn Svae 7332893[/snapback] Har vært flere historier om at DQ6 er nøpen på power-supply. For meg høres dette ut som om din PSU ikke funker med DQ6- det er en typisk feil når PC ikke en gang vil starte- uten lydfeilkoder eller noen ting. CD Lenke til kommentar
Privat Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Slår seg av etter 3 sec, for så å starte igjen. Varme, sjekk vifte feste. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Skal sende tilbake hovedkortet til PCutstyr.no Vist det ikkje er hovedkoret som er feil må eg betal testgebyr Har prøvd med 3 forskjellige ddr2 minnebrikker. Kan det vere andre komponenter som kan vera feil? Hilsen Bobby Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Eg tok å startet uten skjermkort. Da sluttet den å restarte Har eit X700Pro Skjermkort Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Høres ut som om viften er festet feil. Har du vridd klipsene med pilens rettning? Skal bare trykkes rett ned! Kun vries for å løsne den. Hvis de er vridd, løsner CPUen når du setter maskinen opp. 7348360[/snapback] neida.. fant til slutt ut hvordan man festet den, så da funget det... den er festet riktig Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Eg tok å startet uten skjermkort.Da sluttet den å restarte Har eit X700Pro Skjermkort 7355296[/snapback] jeg har X950XTX og det hjalp ikke.. har også prøvd med et annet skjermkort nå så Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Slår seg av etter 3 sec, for så å starte igjen. Varme, sjekk vifte feste. 7348428[/snapback] har sjekket det... viftene sitter i såe... og den rekker jo ikke bli varm på 3 sec da.. kjøleren er fortsatt kald liksom... Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Kom på ein ting. Eg har ein Mist 500W Strømforsyning Den har ikkje -5V ledning på ATX kontakten Kan dette har innvirkning på hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå