Mannn28 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har microsoft msn til Mac, og kommer ikke inn. Ikke noe problem med å komme inn med web messenger.. Noen som sliter med det samme, eller har noen tips? Takker Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Eg kommer inn på msn, heter foresten Microsoft messenger, og ikke MSN. Mulig at msn for mac ikke støttes lenger, men at du må bruke Microsoft messenger som er en videre utvikling, (v.6 er siste). Mer info på http://www.microsoft.com/mac/ Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kan være en port på nettverket som er blokket. Jeg kommer inn på mac:messenger hjemme, men ikke på skolen. Fordi de har blokket portene.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hmm, du kan jo bruke en port scanner for å finne ut hvilke porter som er opne? Det er vel mulig å endre porten som blir brukt i Microsoft Messenger for MAC ? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ja det er mulig å endre port, meg jeg får det ihvertfall ikke til å funke ved å skifte port, men hvis noen vet hvordan man kan gjøre det for å unngå sperrene i det jævla nettet til Randaberg/Rogaland fylkeskommunes nett, så tas tips i mot med glede.. Webmessenger suger.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ja det er mulig å endre port, meg jeg får det ihvertfall ikke til å funke ved å skifte port, men hvis noen vet hvordan man kan gjøre det for å unngå sperrene i det jævla nettet til Randaberg/Rogaland fylkeskommunes nett, så tas tips i mot med glede.. Webmessenger suger.. 7339024[/snapback] Jeg håper for de sin del at du ikke kommer deg gjennom sperren:P Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det rare er at MSN Messenger for WINDOWS funker helt fint! Men Mac messenger kommer ikke igjennom! Det er vel ca 5 av 150 elever som har mac på skolen.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Spør IT-avdelingen, kanskje det er ISPen det er noe galt med? Har vert tilfeller der ISPen har noe sært som man ikke kan bruke i OS X, men jeg tror det er heller tvilsom, spør datafolkene du Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hehe, joda, han som "har peiling" er en tosk av en sivilarbeider som bare sier at han ikke kan mac, kom ikke inn på nettet en dag, han sa bare "næ, eg kan ikkje mac, hade"... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Kontakt fylket da eller klag til rektor Fylket er din IT-ansvarlig sin overordnede Endret 23. november 2006 av Equerm Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Tror du virkelig de vil at jeg skal sitte på msn, tviler sterkt, men skal gjøre det uansett! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 MSN er hyppig brukt for at elever skal kunne dele oppgavefiler med hverandre og diskutere oppgavene sammen, vi fikk ihvertfall lov til det Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Prøv Adium. http://www.adiumx.com/ Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Har prøvd Adium, skal snakke med en eller annen IT ansvarlig når jeg kommer på skolen på mandag ! Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvis alt annet feiler: http://www33.meebo.com/index-en.html Den bruker jeg på jobben, der er alt annet enn http og ftp sperret. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kansje litt OT, men prøver, har selv hatt litt problemer de siste dagene etter en endring i branmuren min.. har kommet til og slette tilgang til MSN. alt er blokert i utgangspunktet, er det noen som vett hvilken port nummer som MSN jobber på i dag? TCP:? UDP:? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kansje litt OT, men prøver, har selv hatt litt problemer de siste dagene etter en endring i branmuren min.. har kommet til og slette tilgang til MSN. alt er blokert i utgangspunktet, er det noen som vett hvilken port nummer som MSN jobber på i dag?TCP:? UDP:? 7350568[/snapback] Verktøy -> Alternativer -> Tilkobling Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er ikke noe som heter verktøy-> alternativer -> tilkobling, til messenger for mac, (microsoft messenger, v.6.0.1). men er det port 1080 er denne som er forhåndstilt på proxy tilkobling, men jeg har ikke satt opp noe proxy server da... Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Stemer det. Gjør slik, "Epple+ , -> Kontoer -> Nederst der skal det gå ann å endre proxy" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå