Gå til innhold

Bakgrunn på ikon ikke lenger gjennomsiktig

Anbefalte innlegg

Hei. ikonene på skrivebordet mitt har fått bakgrunn bak teksten, denne er svart, blå eller hva jeg velger den til på farge egenskapene. dette skjedde etter at jeg la inn en bakgrunn med kalender og klokke. jeg har prøvd alt for å få ikon bakgrunnen gjennomsiktig igjen.

b.l.a. dsiablet Active desktop i registeret. valgt "bruk skygger for ikoner på skrivebordet" i egenskapene, rota masse med spyware verktøy. tweak tools. Ikon tools. Google o.s.v.

har også fulgt rådene til denne mannen.

Fant det ut til slutt...gjennomsiktig ikonbakgrunn funker ikke når active desktop er aktivert. For å disable dette må man taste kjør-regedit gå så til

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer og høyreklikk på ForceActiveDesktopOn og velg endre tast 0 og klikk ok. For at innstillingene skal bli aktivert må man skifte oppløsning en gang for så å skifte tilbake.

Husk også å sjekke at egenskaper for skjerm-skrivebord-tilpass skrivebord-web-lås skrivebordselementer ikke er krysset av.

Det kan også skyldes at spyware har tuklet med en .dll fil som styrer skjerminnstillingene, i så fall kan det hjelpe og taste kjør-skriv inn regsvr32 shimgvw.dll og trykk ok. Skift så til en mindre oppløsning for så og gå tilbake til den oppløsningen du hadde til å begynne med. Dette vil "refreshe" eller oppdatere .dll filen og dermed fikse problemet.

hvis du har et skjermkort med video-ut kan det også være at driveren som viser skjermbildet på den sekundære skjermen gjør at gjennomsiktig ikonbakgrunn ikke funker. Sjekk da at "Clone" eller Kloningsfunksjonen er slått av.

Dette innlegget har blitt redigert av Tha_Zaynt: 26/07-2006 : 02:05

Dette er jo bare en bagatell. men jeg er perfeksjonist så hadde vært fint om noen vet hva dette er.

eller så tar jeg sikkert en formatering:P

På forhånd takk :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Ja.. Er klar over at dette er en kjempebumb MEN fant ingen løsning på dette på norske sider.. Legger derfor min ut her:

Høyreklikk på skrivebordsbakgrunn->egenskaper->fane "skrivebord"-> fane "Web"->

Fjern merkering hvis det ligger noen web sider her, eller slett hele websiden

Da ble igjen ikonene gjennomsiktige :)

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...