Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan løs skjermkabel forårsake freeze?

Anbefalte innlegg

Har en maskin som har jukset litt i det siste, den låser seg bare helt på tilfeldige steder, og noen ganger vil den ikke reebote etter dette, må la den stå en stund, prøve mange ganger eller noe sånt.

Ble så drittlei i dag, hvor det skjedde 5 ganger på rad, at jeg bestemte meg for å feilsøke litt. Merket en gang dette skjedde at jeg mistet en liten pappeske bak maskina, så tenkte muligens at det var en av kablene som var løse som forårsaket ustabiliteten.

Gjorde i rekkefølge:

1. resatte bios

2. byttet strømkabel

3. dro ut tv-kabel

4. dro ut skjermkabel til skjerm nr2.

Har ikke klart å reprodusere feilen etter punkt 4. Skjerm nr 2 er analog, så den er festet til skjermkortet med en analog/digital converter. Pga. dette henger den ganske løst, så over tid detter den ut.

Kan virkelig en løs skjermkortkabel til skjerm nr2 forårsake at maskina fryser og ikke vil boote på en stund? Synes dette høres veldig urealistisk ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med den gamle pc'en min så skjedde dette ofte på slutten før den tok kvelden, hadde overklokka litt for mye og hadt det slik en stund så etter noen få uker etter den overklokkinga så begynte det å skje sånn som du sier, p.g.a for dårlig ram :(

Men nå vet jeg ikke om du har overklokka da.

Lenke til kommentar
Men nå vet jeg ikke om du har overklokka da.

7333375[/snapback]

Nei, kjører alt på standard. Eneste "mod" jeg har gjort er å bytte GPU-kjøler, men har gjort dette 100 ganger før, så vet hvordan jeg skal goope & ikke knuse kjerne osv.

Har hatt lignende symptom når harddisk har begynt å slite, men da er det gjerne en tikkelyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...