Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva skal til for å ha en sunn livstil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du trives med den stilen du har valgt et viktigst. Som resten vil si så er det å holde kroppen i god form ved å trene og spise sunt.

Off topic: Litt rart det der, vi gjør alt vi kan for å passe inn(ja, mange trener og prøver å få en bedre kropp for til slutt å bli "godtatt"), men når vi har klart dette, dør vi. Hvorfor ikke bare leve livet slik en liv?

Lenke til kommentar
Off topic: Litt rart det der, vi gjør alt vi kan for å passe inn(ja, mange trener og prøver å få en bedre kropp for til slutt å bli "godtatt"), men når vi har klart dette, dør vi. Hvorfor ikke bare leve livet slik en liv?

7332585[/snapback]

Det er lett å si det mens man er frisk. Men det er ikke veldig gøy å havne på sykehus og så angre som faen på at man ikke hadde en sunn livsstil.

Kan du se for deg at du ligger i ei sykeseng etter du har hatt hjerteinfarkt. Deler av hjertet ditt dør og vil aldri bli det samme igjen. Du blir svak, klarer såvidt å knyte nevene pga du er så svak, alt må trenes opp igjen. Du kan ikke gjøre tunge fysiske oppgaver på lang tid. Det er en av sykdommene man får ved å ikke ha en sunn livsstil.

En annen er diabetes. over 200 000 mennesker i norge har diabetes og det øker hver eneste dag. Ikke noe moro å ta insulinsprøyter hver dag foran hvert eneste måltid resten av livet.

Det er mye lidelser man kan unngå bare ved å ha en sunn livsstil. :cry:

Lenke til kommentar

De skulle bare gått med på Aktiv-Dødshjelp her i landet, men respekt til de som faktisk prøver å redde livet sitt ved å endre livsstilen. De som er helt frisk og prøver å bli slankere osv pga hva samfunnet synes, det er de som burde bare leve sitt eget liv, og ikke la seg styre over hva andre synes.

Lenke til kommentar

For meg er en sunn livsstil at man spiser sånn noenlunde sunn mat (altså ikke kjører på med godterier og brus i uka), og drikker mye vann. Men det er jo mer enn bare mat og drikke som er livsstil, selvfølgelig. Det er viktig med venner og familie, som Pepsi-Max nevnte. Men en sunn livsstil behøver vel nødvendigvis ikke være sunn heller? Altså... det er jo ganske viktig å trives med livsstilen sin, er det ikke? Sånn selv om det er jo ikke bra å proppe i seg godteri hver dag, alt med måte.

Jeg tror jeg ender opp med å si at det er veldig individuelt :p

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du legger i sunn livsstil.

Dette legger jeg i det.

Spise riktig, sunn og variert mat. Ikke stresse seg ihjæl på tur til/fra skole/jobb (altså ikke bosett deg slik at du må pendle 1time+ til fra jobb). Ha tid til å kose seg med familie/venner. Være i fysisk aktivitet flere ganger i uka (styrketrening og organisert fellestrening (judo, fotball, jujutsu, boksing etc.))

Ha tid til å kunne gjøre de tingene du faktisk liker å gjøre. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Kan du se for deg at du ligger i ei sykeseng etter du har hatt hjerteinfarkt. Deler av hjertet ditt dør og vil aldri bli det samme igjen. Du blir svak, klarer såvidt å knyte nevene pga du er så svak, alt må trenes opp igjen. Du kan ikke gjøre tunge fysiske oppgaver på lang tid. Det er en av sykdommene man får ved å ikke ha en sunn livsstil.

7334027[/snapback]

Jeg vil bare bemerke at man kan få mange slike sykdommer om man har en aldri så sunn livsstil også, men at sjansene kun øker drastisk om du lever usunt. Jeg kjenner folk som aldri har røyket som har hatt kols, og jeg kjenner flere med en ganske sunn livsstil som har hatt hjerteinnfarkt. Livet er dessverre urettferdig.

Men for all del, en sunn livsstil endrer mye på dette. Spis sunnere og mer balansert, vær aktiv, prioriter for psykisk og fysisk velvære. Dette er vel de beste tipsene jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...