Gå til innhold

TV-UT og kabler, hva bør velges?

ken8

Anbefalte innlegg

Hei å mitt Gainward GeForce 7300GS 256MB DDR2 så fulgte det med en ledning til TV-UT. Denne ledningen har S-Video -> 4stk ledninger. 1.rød 2.grønn 3.blå og 4.gul.

1.Har jeg forstått det riktig at 1,2og3 (RGB) er komponent kabler? og 4.gul er kompositt?

2.Hva er forskjellen i kvalitet? Går ikke signalet fra skjermkortet uansett utfra S-Video før du bruker komponent eller kompositt?

Har lest på denne siden om de forskjellige kablene.

3.På Clasohlson har jeg funnet denne: S-Video Her koster 25 meter kun 298 kr. (Jeg trenger 20 meter). Har prøvd å finne sånn komponent kabel, siden det skal gi bedre bilde på tv? men finner ikke det noen plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Riktig

2. Komponent går for å gi best kvalitet og Kompositt dårligst. Du velger som regel i kontrollpanelet for skjermkortet hva du skal bruke.

3. Er ikke sikker på om komponent er direkte kompatibelt med RGB du finner i vanlige TV'er men uansett er kabelen bu bruker tre stykk komposittkabler.

Vær oppmerksom på at S-video taper kvaliet over distanse, jeg skulle tro at på 25 meter vil kompositt være like god som s-video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...