Crispin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Heisann Kjøpte ny pc sist uke, fikk delene i dag. Hovedkortet heter ECS P965-T og det har som alle(?) 965kort kun en ide slot. Jeg hadde to ide harddisker men kan kun bruke en av de nå, siden jeg må koble til ide dvd-romen\brenneren også. Men jeg har et stort problem, samme hvordan jeg kobler de sammen finner jeg hverken harddisken eller dvd-rommen. Jeg har prøvd forskjellige master\slave muligheter, og byttet ide ledning. Er det noe jeg må enable i biosen for at ide skal få være systemdisk? Leser i manualen og kan ikke si jeg har funnet noe. Lenke til kommentar
guten Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Heisann Kjøpte ny pc sist uke, fikk delene i dag. Hovedkortet heter ECS P965-T og det har som alle(?) 965kort kun en ide slot. Jeg hadde to ide harddisker men kan kun bruke en av de nå, siden jeg må koble til ide dvd-romen\brenneren også. Men jeg har et stort problem, samme hvordan jeg kobler de sammen finner jeg hverken harddisken eller dvd-rommen. Jeg har prøvd forskjellige master\slave muligheter, og byttet ide ledning. Er det noe jeg må enable i biosen for at ide skal få være systemdisk? Leser i manualen og kan ikke si jeg har funnet noe. 7332390[/snapback] Har du prøvd med kun harddisk som master? Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Finner den dine IDE-enheter i BIOS? Ser at dette kortet også har SATA, så det at den ikke booter opp på IDE_enhetene, er nok bare en innstilling i BIOS. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Etter og ha prøvd 3forskjellige ide harddisker og 3 ide cd rommer fant den faktisk de til slutt. Rart opplegg, men nå har jeg problemer med at maskinen fryser når jeg spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå