Gå til innhold

DDR-RAM som ikke liker hverandre?

wildv

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI K7T266 PRO-R som jeg kjøpte med en 254 MB "noname" DDR RAM-Brikke. Nå har jeg bestemt meg for å utvide minnet med en 254-brikke til.. Kjøpte en brikke av merket Apacher og løp hjem for å smette det på plass. Problemet er imidertid at maskinen fremdeles kjører på 254 MB RAM. Jeg har forsøkt å bytte plass på brikkene, uten hell. Begge brikkene fungerer, men bare hver for seg...

Kan problemet være at hovedkortet mitt ikke takler to forskjellige RAM-brikker? Er det en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det samme "fart" på de? altså pc2100 eller pc2700?

har ikke ddr ram selv så jeg aner ikke om det går ann å kjøre sammen, men ville tro at de ble satt til laveste hastighet uansett dersom dette skulle være tilfellet. men det er noen ganger slik at noen ram brikker ønsker en ensomt liv ja.

Lenke til kommentar
Quote:

wildv skrev (2002-11-14 20:58):

Kan problemet være at hovedkortet mitt ikke takler to forskjellige RAM-brikker? Er det en løsning på dette?

Er ikke å annbefale å bruke to forskjellige kvaliteter/merke ram brikker. Winxp er og kresen når det gjelder to forskjellige brikker. Løsningen er å bruke to like brikker eller en på 512MB
Lenke til kommentar

To ting du kan prøve

1. Bruk slot 1 og 3

2. Sjekk at minneinnstillingene i biosen står til brikken med lavest spec. ikke la disse stå på auto når du bruker forksjellige brikker.

Hvis ingen av disse forslagene virker så har dessverre ikke jeg noe fornuftige råd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...