Crispin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Heisann Kjøpte ny pc sist uke, fikk delene i dag. Hovedkortet heter ECS P965-T og det har som alle(?) 965kort kun en ide slot. Jeg hadde to ide harddisker men kan kun bruke en av de nå, siden jeg må koble til ide dvd-romen\brenneren også. Men jeg har et stort problem, samme hvordan jeg kobler de sammen finner jeg hverken harddisken eller dvd-rommen. Jeg har prøvd forskjellige master\slave muligheter, og byttet ide ledning. Dvd-rommen får hvertfall strøm for den går ut når jeg trykker eject. Dvd-rommen får hvertfall strøm for den går ut når jeg trykker eject. Er det noe jeg må enable i biosen for at ide skal få være systemdisk? Leser i manualen og kan ikke si jeg har funnet noe. Endret 21. november 2006 av Crispin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Når du booter så vil BIOS liste opp hva den finner på IDE kanalen. Hva vises der? Sjekk i BIOS at IDE ikke er disablet. Har du forsøkt bare en enhet av gangen? Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Han finner ingenting når jeg booter, og når den går videre får jeg sånn store bokstaver om at jeg ikke har noen boot device eller noe sånt. Har ikke funnet noe i biosen om at ide kan være disablet, og har forsøkt kun en av enhetene flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå