Gå til innhold

Blue Dragon is a 3 DVD game. X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Team Ninja

"The infamous Team Ninja front man has a thing or two to say about Microsoft's decision to assign standard DVD format to the Xbox 360. Limiting his development team to a measly 9GB does not sit well with Itagaki, especially when Team Ninja is looking to include any number of (MS-coveted) HD cut scenes.

7333068[/snapback]

Enda større bryster! :w00t:;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 17-11-2008 kommer en Xbox720 i svart finish, med innebygd HD-DVD & HDMI kontakt og 120GB HDD!

Den lanserer forresten samtidig som Gears of War 2...

Den er ikke noe annet enn en oppgradert 360 som kun spiller 360 spill, og er ikke noe man må kjøpe for å spille nyere 360 spill!

Og i 2011 da PlayStation 4 kommer, lanserer Microsoft en Xbox 4. På den måten "tar de igjen" Sony med antall konsoller og slipper å bruke tall som Xbox1440

Hva det her hadde med denne tråden og at det at BD kommer på 3 DVD plater husker jeg ikke... men nå har jeg skrivd det så da poster jeg det også...

Link

Lenke til kommentar
Den 17-11-2008 kommer en Xbox720 i svart finish, med innebygd HD-DVD & HDMI kontakt og 120GB HDD!

Den lanserer forresten samtidig som Gears of War 2...

Den er ikke noe annet enn en oppgradert 360 som kun spiller 360 spill, og er ikke noe man må kjøpe for å spille nyere 360 spill!

Og i 2011 da PlayStation 4 kommer, lanserer Microsoft en Xbox 4. På den måten "tar de igjen" Sony med antall konsoller og slipper å bruke tall som Xbox1440

Hva det her hadde med denne tråden og at det at BD kommer på 3 DVD plater husker jeg ikke... men nå har jeg skrivd det så da poster jeg det også...

Link

7334164[/snapback]

wow, det ville vært kjipt for de som allerede har kjøpt seg en x360, snakk om å få llangfingern lzm.

tror du må kangt utpå landet med den, egentlig ;)

MS har konstatert mange ganger at de ikke har planer om en tredje sku

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste her som faktisk liker diskbytter? Kan være fordi jeg begynner å bli litt datert (begynte å spille på en Amiga 1200), men jeg synes diskbyttet nesten er direkte spennende.

Det blir på en måte en milepæl. Du vet at du er ferdig med en disk, som betyr at du har kommet halvveis/trippelveis/etc i historien noe som på den måten blir en liten triumf i seg selv. Dessuten har du forventningene til hva som kommer etter du har trykket A for å fortsette. Bortimot alle spillene jeg har vært borti med diskbytter hadde betydelig historieprogressjon på begynnelsen av hver disk.

Menmen, skal prøve å være litt on topic også. ;)

Hvorfor bry seg om antall disker? Lagringskapasitet, lesehastighet og andre teknikaliteter er meningsløse, det er innholdet som er det viktige.

Med måten folk fokuserer på statistikk skulle en tro at det viktigste med spill, men er jo opplevelsen som er viktigst.

7333569[/snapback]

Må si meg enig her. Synes nesten det er litt kos å skifte disker :p Tenker tilbake til FF-spillene på PS, jeg følte det akkurat som om jeg hadde oppnådd noe stort når jeg endelig nådde disk 2, 3, osv. :)

Uansett, Blue Dragon skal i hus så fort det blir sluppet. Når man har Sakaguchi, Uematsu og Toriyama så driter jeg i hva slags spill det er, skal kjøpes uansett :p (Og hvis den japanske versjonen er "region free" så skal den importeres)

Lenke til kommentar

Går helt greit å skift DVD'er.. :)

Men problemet blir at ofte ligger dem og slenger, å så får du en ripe i den tredje CD'n, eller kanskje roter bort en disc..

Hendte ihvertfall endel med meg, når vi var i CD/DVD-overgangen, min egen feil, men allikevell irriterende..

Men synes at folk bør begynne å vurdere å slutte å lovprise 360 sin valgfrihet, mens å slakte PS3 bare fordi de inkluderer Bluray, som er vanlig på dette forumet.

BR har sin nytteverdi innen spill...

PS3 har bra valgfrihet de og synes jeg, imponert over jobben de har gjort med tredje-parts hardware, hvilket som helst USB-keyboard, og egentlig var det vell ingen som trodde at Sony ville gjennomføre planene at man kunne bruke hvilken som helst 2,5" SATA HDD, før dem faktisk så at konsollen kunne det..

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg HATER CG. Ikke finnes det noe som tar meg mer ut av spillopplevelsen enn dette. Med tanke på hvor solid Blue Dragon ser ut, så gjør det saken værre. Jeg har ikke noe problemer med å bytte discs, det er greit, men at jeg må bytte discs pga. filmsnutter er latterlig. Uansett konsoll.

Lenke til kommentar
bytting av cd'er er bare så last-gen da  :tease:

7336189[/snapback]

Kontroll uten rumble er jo ikkje akkurat next-gen det heller om vi skal kjøre den tonen :wee::tease:

Eg liker best spill som kjører in-engine sekvenser, man blir meir involvert i spillets setting syns no eg. Men f.eks RTS spill passer jo glimrende med CG-filmer i hytt og pine. MGS spillene hadde jo aldri vert de samme om disse plutselig skulle ha CG-filmer. Her har jo sekvensene sett forrykende herlige ut allerede fra MGS til PSX :love:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette er så fantastisk uproblematisk at jeg får helt magesår av at folk lager så mye styr om det. Det er også blitt nevnt flere ganger før (bl.a. av meg) at dette kom til å skje med enkelte titler, og at man da - *gisp* - må lette på rompa en gang hver 10'ende time eller noe slikt. Alternativet var at xbox 360 ble sluppet et år senere, og kostet 2000,- mer (les: PS3).

Åh neeei! TRE dvd'er! Oh the humanity!

Hvor mange cd'er kom final fantasy 7 på til ps1? Fire ellernoe? Har ikke stoppet det fra å være en av de mest elskede titlene noensinne.

Lenke til kommentar

Hadde de laget spillet på HD-DVD-plater, så ville det si at man MÅTTE kjøpe en HD-DVD-spiller til 360, bare for å kunne spill det spillet. At de bruker 3 DVD-plater sier bare at spillet må være VELDIG underholdende! Jeg skal i alle fall kjøpe spillet. Koste hva det koste vil!

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Jeg må si jeg HATER CG. Ikke finnes det noe som tar meg mer ut av spillopplevelsen enn dette. Med tanke på hvor solid Blue Dragon ser ut, så gjør det saken værre. Jeg har ikke noe problemer med å bytte discs, det er greit, men at jeg må bytte discs pga. filmsnutter er latterlig. Uansett konsoll.

7334632[/snapback]

Var jo spill som kom med egne CD'er med filmsekvensene på. Var det C&C? Eller kanskje det var Wing Commander? Uansett, jeg tror ikke folk bryr seg om de må bytte disc. :)

Lenke til kommentar
(Og hvis den japanske versjonen er "region free" så skal den importeres)

7334248[/snapback]

Cola, chips, Blue Dragon og en bunke med kanji-oppslagsverk og ordbøker? ;)

7334340[/snapback]

Tja, studerer japansk da, så tror ikke det skal være så stort problem akkurat :p

(Har de japanske versjonene av FF III(DS) og FF XII, og har ikke akkurat store problemer med de^^)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...