Gå til innhold

Blue Dragon is a 3 DVD game. X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Kapasitetsargumentet går på noe som har vært diskutert nord og ned på dette forumet. Nemlig om man har behov for nextgen lagringsformater ala HD DVD eller BD til spill..

Argumentasjonen har gått på at man vil aaaaaaaaldri få behov for den kapasiteten disse tilbyr, og at når Gears of War gikk innpå en DVD kunne alle spilla i ALL overskuelig fremtid gå innpå en DVD. Dessuten så hadde man jo det firmaet i england som kunne komprimere størrelsen på textures med 90% osv osv..

Denna var priceless Avanore  :D

7332521[/snapback]

Tror du er litt forvirret. Argumentasjon har for det meste vært at dere PS3 fans har ment at ps3 spill vil bli mye større og omfattende grunnet kapasiteten til BR, men nå viser Microsoft at de kan kontre dette med å ha visse spill over flere dvdr, som medfører sjeldne discbytter som mest sannsynlig ikke vil ha noe å si for spilleopplevelsen.

Ringenes herre extended edition er ikke en dårligere film selv om den kommer over to plater

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en bra post på avsforum i dag angående kapasiteten til blu-ray:

Avsforum

Squaresoft

Toriyama and Versus producer Shinji Hashimoto defended the decision to release FFXIII on the PS3. According to Hashimoto, the development staff determined that one DVD would not be enough for the type of visual expression they were attempting to make. Toriyama noted that, regarding visual expression, the PS3's shader abilities are a big factor.

http://uk.ps3.ign.com/articles/710/710761p1.html

Ubisoft

OPM: How's your experience with the storage media of the PS3, the HDD and the BluRay disc? And do you have any comparable experience with HD-DVD technology?

M.M.: Our focus is 100% BluRay, so I cannot compare with HD-DVD. I can only say that the new BluRay disc format is truly awesome. The capacity is immense, and the Data Transfer Rate is way beyond what we are used to. And that's really important, because Data Streaming (OPMED: where the console constantly loads new data from disc) is truly the only way to push next-gen games to the limit. The Playstation 3 HDD is something that we have so far given less attention to, because it hasn't been certain all that long yet that it will be standard on every console. Decreasing load-times by copying a part of the game to the HDD is one possibility, though it doesn't matter all that much for a streaming game like ours. But there are tons of other applications, such as the possibility to as it were record your whole game, to be able to watch a replay of it later on. We intend to use the HD optimally, but how, I can't tell yet currently.

Starbreeze

"The 360 is a fantastic machine. I really really like it. The only thing, you know, that is going to cause trouble is the amount of storage space available on a DVD... thats really a problem."

http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=446554

Team Ninja

"The infamous Team Ninja front man has a thing or two to say about Microsoft's decision to assign standard DVD format to the Xbox 360. Limiting his development team to a measly 9GB does not sit well with Itagaki, especially when Team Ninja is looking to include any number of (MS-coveted) HD cut scenes. It's ironic that Microsoft has been the most outspoken about the "HD era", but is the least prepared for it… However, don't be surprised to see an Xbox 360.1 springing up in a year or two, complete with HD-DVD drive."

Last year, interview with Famitisu magainze, Itagaki explained his frustration with MS going with standard DVD format instead of going with HD-DVD. Since Japaneese developers love working on games in CG, now Itagaki san will face even more great challenge with xbox 360, or he can just switch over.

http://www.joystiq.com/2005/07/05/i...60-limitations/

Enchant Arms

"The developer of "Enchant Arms," an upcoming role-playing game in Japan, told Gamespot.com last year it was hoping to be able to fit the game on two discs, but admitted "that's even looking grim." Any old school gamer can tell you that switching discs while playing is not a fun experience."

http://money.cnn.com/2006/01/05/com...aming/index.htm

Vivendi Universal

"The technical requirement for game development today demands more advanced optical-disc technologies," said Michael Heilmann, chief technology officer for Vivendi Universal.

"Blu-ray offers the capacity[.]"

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4153813.stm

EA

"EA, a leading games developer and publisher, added that the delivery of high-definition games of the future was vital and Blu-ray had the capacity, functionality and interactivity needed for the kinds of projects it was planning."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4153813.stm

F1 06 developpers

Quote:

Q: Will the graphics improve from F1 05?

A: We try hard every year to improve where neccessary, but as I said before, the PS2 is running on it’s limits with the 22 cars. Graphically it is similar to F105, although we believe that the driving experience is much more rewarding with the new kerbing and the new phyiscs. The PS3, though, is something else! That machine is a Beast! We are adding an enormous amount of graphic detail to absolutely everything. To give you some idea about detail levels, one car in the PS3 game takes up the same amount of memory as all 22 cars in the PS2 version!! That’s a 22 fold increase! You can damage the sidepods on the PS3 cars and see in side the car and it has radiators and exhaust pipes and everything. It’s awesome. Gameplay-wise the PS3 also allows us to use much more accuarate collision models. In a PS2, the car has an invisible ”box” that detects collisions all the way around the car, but in the PS3, there is no single box – you can get the wheels interlocked with the other cars.

http://www.f1gamers.com/f1/apanel/v...p?id=130&page=4

Ninja Theory

Well i want to ask something if i may.Do you guys use/plan to use the extra space the blu-ray provides,for the benefit of the game,or its just to early for that yet?

Quote:Originally Posted by Arfi-Gorgona-O

Guys,someone to answer my question too?At least tell me if you cant so i wont ask again,even a no comment is good enough for me

Quote:Originally Posted by Ninja Mikey

[NT-DEV] Chief Technology Ninja

Sorry Arfi - let's see if we can't get you a decent answer....

"Yes!"

There you go

Seriously though the game is gonna need a whole lot of data for all the levels and characters that we are planning. At Sony's presentation on Monday last week they had a slide showing that the storage medium for a console is usually 100 times the size of the consoles main RAM - the point being that a DVD wouldn't be able to hold enough data for a AAA quality game. So yes, we'll definitely be needing the space that's available on the BD!

http://www.ninjatheory.com/forums/s...hp?t=111&page=3

Epic

http://www.computerandvideogames.co...e.php?id=125925

Unreal Tournament was 6GB compressed. Next Generation games are going to be 20GB plus, and how we're going to fit them on DVD9's I don't know, they'll probably be a few of them. On the PS3, we're going to be using the majority of the space on those Blu-ray disks. So, online isn't really the best option in some instances. Downloading 30Gb isn't really feasible.

Lenke til kommentar
Kapasitetsargumentet går på noe som har vært diskutert nord og ned på dette forumet. Nemlig om man har behov for nextgen lagringsformater ala HD DVD eller BD til spill..

Argumentasjonen har gått på at man vil aaaaaaaaldri få behov for den kapasiteten disse tilbyr, og at når Gears of War gikk innpå en DVD kunne alle spilla i ALL overskuelig fremtid gå innpå en DVD. Dessuten så hadde man jo det firmaet i england som kunne komprimere størrelsen på textures med 90% osv osv..

Denna var priceless Avanore  :D

7332521[/snapback]

Tror du er litt forvirret. Argumentasjon har for det meste vært at dere PS3 fans har ment at ps3 spill vil bli mye større og omfattende grunnet kapasiteten til BR, men nå viser Microsoft at de kan kontre dette med å ha visse spill over flere dvdr, som medfører sjeldne discbytter som mest sannsynlig ikke vil ha noe å si for spilleopplevelsen.

Ringenes herre extended edition er ikke en dårligere film selv om den kommer over to plater

7332890[/snapback]

Forvirret?

Right.. Jeg gidder ikke å leite opp, men stort sett HVER eneste PS3 tråd har vært spammet med støtteærklæringer for MS sitt valg å kjøre med DVD.

Det du kommer med her er latterlig.. Tror du bør ta og kikke et par måneder tilbake i tid.. :)

Lenke til kommentar
Har heller lagt merke til de gangene Sony har fått pes for å påtvinge kundene sine en BR-spiller, og presse prisen X lapper opp i været. Kan ikke å ha sett nevneverdig mange poster hvor MS får ros får å velge DVD. Forståelse, kanskje, men ikke ros.

7333132[/snapback]

Jeg er trygt plassert i xbox-stallen, og vil ikke akkurat rose dem for at de valgte dvd. Men på en annen side, prisen ble lavere, og MS tåler da et tap av formatkrigen bedre (Sony må eventuelt komme med Blu-Ray som ekstrautstyr hvis de "taper", for de som ser på film, mens MS ikke har DVD uansett hva som skjer - de kan jo også eventuelt gå over til Blu-Ray som ekstrautstyr :whistle: )

Lenke til kommentar

Om jeg sparer 2000 (ca?) på å måtte bytte dvd en gang i døgnet på noen få, selektive spill så syns jeg det er vel verd det. Dog, jeg er enig i at ett nytt format trengs, men jeg vil ikke risikere penger på ett format som kan bli utdatert og "dødt" om det taper, samme om det er HD-DVD eller Blueray.

Jeg får nok spill på en DVD plate, de jeg kjøper til PC og til 360 sådann.

Stod i ene linken som noen posted at japanesere er CG kåte, husker jeg spilte FFX, eneste grunn til at jeg aldri vil spille det igjen er fordi jeg må se all CG'n i begynnelsen igjen. Det ser flott ut, ja, men nødvendig? Nei. Er mange spill som greier seg utmerket med ingame clips, og kanskje CG på de store viktige tingene, f.eks. intro og på slutten.

Lenke til kommentar
og MS tåler da et tap av formatkrigen bedre

7333172[/snapback]

MS er jo egentlig ikke en del av format krigen heller. HD DVD er ikke MS sitt produkt, så hvilket format som vinner er sikkert hipp som happ for dem.

7333210[/snapback]

Akkurat poenget mitt.. Microsoft kan kjapt "snu" og heller satse på ekstern Blu-Ray spiller, kanskje en litt bedre enn den innebygde i PS3 *drømmer*

Lenke til kommentar

7332890[/snapback]

Filmen er ikke dårligere. Men nå ender jeg skjelden opp med å se filmer over to DVDer nemlig pga det er JÆVLIG å skifte plate mitt i filmen.

Det er da ikke like ille i et spill siden det er etter 6 timer. men det er fremdeles plagsomt.

;)

(selv om spillet er det samme)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ser ikke helt det negative med fler dvd`er... man bytter jo bare 1 gang.. man går ikke fram og tilbake for og bytte... og det er nok en god del spilling på dvd ene.. så da får du reist deg og strekt litt på labbene

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste her som faktisk liker diskbytter? Kan være fordi jeg begynner å bli litt datert (begynte å spille på en Amiga 1200), men jeg synes diskbyttet nesten er direkte spennende.

Det blir på en måte en milepæl. Du vet at du er ferdig med en disk, som betyr at du har kommet halvveis/trippelveis/etc i historien noe som på den måten blir en liten triumf i seg selv. Dessuten har du forventningene til hva som kommer etter du har trykket A for å fortsette. Bortimot alle spillene jeg har vært borti med diskbytter hadde betydelig historieprogressjon på begynnelsen av hver disk.

Menmen, skal prøve å være litt on topic også. ;)

Hvorfor bry seg om antall disker? Lagringskapasitet, lesehastighet og andre teknikaliteter er meningsløse, det er innholdet som er det viktige.

Med måten folk fokuserer på statistikk skulle en tro at det viktigste med spill, men er jo opplevelsen som er viktigst.

Lenke til kommentar

7332890[/snapback]

Filmen er ikke dårligere. Men nå ender jeg skjelden opp med å se filmer over to DVDer nemlig pga det er JÆVLIG å skifte plate mitt i filmen.

Det er da ikke like ille i et spill siden det er etter 6 timer. men det er fremdeles plagsomt.

;)

(selv om spillet er det samme)

7333284[/snapback]

Seriøst - mener du at du sitter dønn stille i opptil nesten fire timer når du ser film hjemme? Ikke opp av sofaen en eneste gang - hente mere drikke, snop, evt. stikke ut og pisse - gjøre disse tingene du ikke får gjort på kino...

Ringenes herre er ett eksempel - men jeg synes det er deilig på skikkelig lange filmer over 3 timer at det er lite brekk. Om jeg da samtidig må skifte DVD plate så hva så? Jævlig mener du? Oj. Så forskjellig kan man være.

:)

Lenke til kommentar

7332521[/snapback]

Javisst, la oss øke prisen med 1500++ på konsollen for å slippe å lette på ræva to ganger i løpet av en 50 timers spillsession.... :roll:

Lenke til kommentar

Er ingen hemlighet at det er forskjellige typer spill som appelerer til Japanerene.. Nettopp derfor Microsoft gir ut Blue Dragon, fordi dette vil booste salget der nede.

Hvis du følte det var rasistisk, da syntes jeg virkelig synd på deg. Ikke rart det er vold..

Geez

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Om jeg sparer 2000 (ca?) på å måtte bytte dvd en gang i døgnet på noen få, selektive spill så syns jeg det er vel verd det. Dog, jeg er enig i at ett nytt format trengs, men jeg vil ikke risikere penger på ett format som kan bli utdatert og "dødt" om det taper, samme om det er HD-DVD eller Blueray.

7333225[/snapback]

Meget enig i det du sier.

Jeg velger ikke et format i dag og kjøper en (film) samling for så å finne ut i morgen at den floppet.

Er HD-DVD og Blu-ray kompatibel med dvd (filmer)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...