hansol123 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 hei, har 2 stk wd 320gb sata hdd disker i pcn som jeg vil kjøre i raid. men probleme er at når jeg skal installere windows på nytt finner ikke setup noen av hardiskene på pcn. finner de i windows,bios og i nforce raid greirne setter de på på striping og som free disks og ikke som array disks. trykker f6 for å legge inn driverne fra disketen jeg måte lage får å få driverene inn. men får bare opp at når jeg skal installere windows på nytt at de finner ikke noen hdd. hovedkorte er er msi k8n neo4-f socket 939. noen som veit hvordan innstilingene ska være i bios og hvordan sata kontakter diskene skal stå i? har de nå i sata1/2 begge diskene er formatert mvh olav Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Legger du kun til en fil på oppstarten av Windows installasjonen? Jeg har å NF4 raid. Da jeg skal velge filer så får jeg opp 4 valg, jeg må velge de 2 første for å få den til å virke. Så prøv å legg til flere filer, f.eks de 2 øverste om du har samma raid diskett Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 men de er jo p-ata eller no? 2 første er p-ata og de 2 siste er s-ata Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 men de er jo p-ata eller no? 2 første er p-ata og de 2 siste er s-ata 7332970[/snapback] velg begge sata driverner da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå