Gå til innhold

Hvor lenge før jeg virkelig kan klage og bære meg?

Anbefalte innlegg

Sliter med litt hodebry anngående en qtek telefon.

Kommunikasjonen med butikken har vart i ca 2-3 uker nå, og følgende har vært gjort de siste to gangene telefonen var på verksted:

- oppdatere software, resette

- bytte hovedkort/nytt imei

i starten var listen på ca 5 punkter, men nå teller den ca 15 punkter, og jeg har bilder av en del av problemene.

Jeg får ikke noe svar fra butikken, og har hele tiden holdt meg høfflig og aldri vært sur. Butikkens support var faktisk litt overrasket når jeg ringte inn og lo ganske godt av alle feilene, trass at den var 2 dager gammel fra service. Så nei, har ikke vært sur.

Jeg har ikke lyst å legge noe press enda, fordi jeg håper at retursjefen og jeg har samme tanker om en løsning.

Problemet er at svarene drøyer, og jeg sitter med en telefon som er nokså ubrukelig til tider.

hvor lenge burde jeg la det gå før jeg oppfører meg som en dritt unge og legger press på dem?

Det er snakk om springende regress sak, hvor butikken har hørt om det, men tydeligvis mener at det likevel ikke angår dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette er 3. gang og en eller flere at feilene har vært der alle gangene så ville jeg krevd å heve kjøpet.

Er det forskjellige feil så stiller du nok svarere, desverre.

Er det ikke på tide å grave ned Qtek'en da, Christian?

7333999[/snapback]

treo 650 og 8800 er i bestilling, men hater å ha denne liggende :p

Lenke til kommentar
Hvilken Qtek er det og hvilken leverandør kommer den fra? Hva er feilene? Det er forskjellige rutiner avhengig av om den er levert til butikken fra Dangaard eller Brightpoint.

-snubbel

7334611[/snapback]

Brightpoint:

feillisten:

- skjermen får vridde varger. Har opplevd farger du får om skjermdriveren din blir korrupt, altså ikke særlig pent

- halve skjermen blir sort

- fortsatt liker den å lade seg selv (ganske praktisk som sagt, men jeg er litt bekymret)

- klokken vil ikke gå som vanlige klokker. Den krever at jeg trykker på skjermen før den vil oppdatere seg, noe som resulterer i at begrepet "tiden flyr" får en ganske ny mening. Til tider kan den oppdatere seg et minutt, så 20 sek etterpå oppdatere med enda et minutt.

- lyset som indikerer om sms,tapt anrop eller påminnelse har ikke alltid lyst å lyse oransj, slik det skal.

- henger seg

- skjermen blir hvit

- faller ut av dekningen

- vil ikke finne nettverk

- lagg på skjermen

- lader seg av seg selv

- dårlig antenne

- får ikke sende sms

- batteriet faller ekstremt fort

Ved oppstart hang enheten så mye at jeg ikke fikk lov å besvare anrop. Jeg kunne trykke på besvar knappen flere ganger, men enheten ville ikke lystre.

Etter resetting så ble skjermen helt hvit. Vi tok en omstart for å sjekke om

1881 programmet var skyld i det. Ved helt formattering så løste problemet seg.

Dette syntes jeg var en smule rart ettersom det forrige hovedkortet aldri viste slik symptomer ved bruk av 1881 programmet.

Videre ble det observert problemer med antennen. På steder der D500 finner full dekning, og samme med P910i, så hadde denne lav dekningskvalitet, samt at nettverket gjentatte ganger falt ut.

På et tidspunkt ville den ikke finne nettverk og søkte en god stund.

Skjermen lagger i like stor grad som tdiligere, men dette tar noen meldinger før opptrer, noe som resulterer at en kan oppleve at det er lite samsvar mellom det en skriver og skjermen får opp samtidig.

Lade seg selv problematikken er tilbake, denne gangen skjedde det på Vestli t-banen.

Antenne og batteriet kan ha en sammenheng.Jeg opplever at batteriet faller meget fort i forhold til før.

Sms får til tider feilmelding "could not sent sms", selv om dekningen er fin. Greier ikke provosere dette frem på andre telefoner.

- kontaktliste forsvinner

- kommer opp som ukjent USB enhet

- feilmelding ved sending av sms

- skjermen vrir bildene

- viser 99999 meldinger i utboksen

tror det skal dekke lista. I tillegg kommer de fine bildene jeg faktisk har tatt av enheten.

Kan legge til at handsfreet heller ikke er en drøm. Normalt skal du kunne avslutte ved å trykke på knappen du har ved miken, vel det vil ikke denne. Får heller feilmelding.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...