Bergenser83 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei. Har et problem som hindrer meg i å komme på nett... Jeg hadde internett i min siste bolig og uten særlige problemer, men når jeg når midlertidig bor hjemme kommer jeg ikke på nett :/ Det som er "rart" (for min del iaf) er at jeg finner selve nettverket og er tilkoblet, får "nettverksikon" nede på toolbar og alt virker greit. Men når jeg prøver å gå online, være seg med browser,spill eller andre programmer så sier den at jeg ikke har internett. Når jeg f.eks starter msn så sier den at <Gatewayen din er feil /mangler> og får inntrykk av at det er noe galt med ip-innstillingene mine - Det er 2 andre maskiner på nett i husstanden atm og alle står på "motta ip-adresse automatisk", noe jeg har satt min på også,men jeg får ingen adresse eller nett alikevel:( Har Telenor adsl og trådløst nettverk (hvis det kan hjelpe på en måte) Mvh Baste Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Utifra feilmeldingene så høres det ut som det er noe galt med IP-innstillingene ja, men man vil alltid få feilmeldinger som antyder dette når man ikke kommer seg ut på internett. Det er ikke nødvendigvis hos deg problemet ligger Uansett så kan du gjøre følgende; Gå på Start - Kjør - skriv cmd, enter - skriv ipconfig -all, enter. Les av IP-adressen/Gateway og DNS Server som står under 'Trådløs Nettverkstilkobling', og sammenligne denne med en av de andre PCene, den eneste forskjellen skal være de siste tallene i IP-adressen (dersom dette skal fungere). Jeg mistenker dog at routeren er innstilt med MAC-Filtering, slik at kun de PCene som er lagt til i routeren har tilgang til internett. For å teste, så kan du prøve å koble til routeren med kabel, dersom det går så er sansynligvis hinderet sikkerhetsoppsettet i routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå