Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alle regnbuens farger pryder skjermbildet...

Anbefalte innlegg

Hei

Dette blir vanskelig og forklare, men jeg skal prøve. I helgen opplevde jeg at jeg ikke liv i maskinen etter at skjermen hadde slått seg av (automatisk etter 50 min). Jeg reboota og tenkte ikke mer over det. Etter noen timer, med vanlig bruk frøs PC'en, men ikke "vanlig" men hele skjermen ble fylt med "statisk-støy" i alle regnbuens farger. Har aldri sett dette før.

Jeg slo av PC'en og starta opp igjen dagen etter, da kom dette bildet igjen i oppstarten av Windows...jeg reboota og alt fungerete noen timer før den igjen frøs på samme måte som beskrevet. Det rare er at jeg har minnebrikker fra Corsair som har små lysdioder som viser aktivitet på minnebussen (som en equalizer på et anlegg). Disse stod og viste aktivitet selv om PC/skjermkortet hadde fryst. Dette bilde

kan beskrive hva jeg mener, men jeg kan IKKE se desktopen som på bildet...

Jeg har et ASUS v9990 Geforce 6800 GT (fikk dette i sommer av komplett.no da et tidligere 6800 kort tok kvelden - ikke på samme måten) på et ASUS K8N-E Deluxe hovedkort (også nytt i sommer :ohmy: ). Jeg har 2x512 mb RAM fra Corsair, husker ikke spec'ene...og en AMD 64 3200+. Temp. på CPU ligger jevnt rundt 45-50 grader, GPU 50-55 grader og inni kabinettet er det ca 40 grader. Ikke spesielt varmt. Jeg har også installert nyeste drivere fra nVIDIA. Jeg har heller ikke overklokket skjermkortet eller CPU.

Er det noen som kan ha en ide på hva som kan være galt? - jeg skal kjøpe ny PC til våren, så dette kom akkurat 6 mnd for tidlig :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...