Gauder_1 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Skal kjøpe meg ny PC (ultraportabel) og fant LG LW20 til 9999,- på Expert. Må innrømme at den så skikkelig snerten ut, men er litt skeptisk til at den "kun" har Pentium Mobile prosessor, og 4200RPM 1.8" harddisk og Intel GMA900 skjermkort. Skal ikke spille på maskinen, men vil at den skal holde til Windows Vista, se DVD'er og brukes til enkel bilderedigering (evt på ekstern skjerm). Er dette et bra kjøp, eller bør jeg heller vente på LG LW25 med Core Duo og Intel GMA950? Noen som har erfaringer med noen av disse maskinene - ytelse, batteritid etc? Endret 21. november 2006 av Gauder_1 Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ikke gjoer bommerten aa kjoepe datamaskin via Elkjoep. Sjekk diverse internettsider, eller konstruer din egen paa Dell. Elkjoep overpriser allerede utdaterte datamaskiner. Tro meg, jeg har gjort den feilen foer. Lenke til kommentar
fose Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg sitter og skriver dette på LG LW20, og har hatt den i ett år nå. Kvaliteten er svært bra, og jeg har ingen ting å utsette på denne bortsett fra at teknologien er på tur ut. Den har svært høy batteritid er stillegående og blir sjelden varm. I forhold til LG LW25 (som har integrert GMA 950 grafikk) mangler LG LW20 (som har integrert GMA 900 grafikk) støtte for aeroglass i Windows Vista. Etter det jeg har forstått betyr dette at du vil kunne kjøre Vista på den, men at du ikke får dratt nytte av fancy 3D- grafikk. LG LW25 har dessuten innebygd Bluetooth, noe LG LW20 mangler. Til slutt har LG LW25 noe raskere minne. LG LW25 leveres i ulike utgaver med Intel Core 2 Duo, Intel Core Duo og Intel Core Celeron prosessorer og også forskjellig minne se http://nordic.lge.com/sv/proddivergent.do?...=&parentId=0503 Lenke til kommentar
Gauder_1 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Jeg sitter og skriver dette på LG LW20, og har hatt den i ett år nå. Kvaliteten er svært bra, og jeg har ingen ting å utsette på denne bortsett fra at teknologien er på tur ut. Den har svært høy batteritid er stillegående og blir sjelden varm. I forhold til LG LW25 (som har integrert GMA 950 grafikk) mangler LG LW20 (som har integrert GMA 900 grafikk) støtte for aeroglass i Windows Vista. Etter det jeg har forstått betyr dette at du vil kunne kjøre Vista på den, men at du ikke får dratt nytte av fancy 3D- grafikk. LG LW25 har dessuten innebygd Bluetooth, noe LG LW20 mangler. Til slutt har LG LW25 noe raskere minne. LG LW25 leveres i ulike utgaver med Intel Core 2 Duo, Intel Core Duo og Intel Core Celeron prosessorer og også forskjellig minne se http://nordic.lge.com/sv/proddivergent.do?...=&parentId=0503 7333437[/snapback] Vil den kunne "dra rundt" Vista sånn ellers? Leter rundt etter LW25 med Core 2 Duo på nettet, men finner ingen priser ennå. Er det en helt ny modell? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 LW20 vil nok etterhvert bli etstattet av LW25, men ikke før i 2007 er jeg redd... Jobber i Expert og snakket med kontaktpersonen vi har i LG og det ser ut som de kjører LW20 ut hele 2006 og kommer tilbake med noe nyheter i januar/februar. Lenke til kommentar
Gauder_1 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 LW20 vil nok etterhvert bli etstattet av LW25, men ikke før i 2007 er jeg redd... Jobber i Expert og snakket med kontaktpersonen vi har i LG og det ser ut som de kjører LW20 ut hele 2006 og kommer tilbake med noe nyheter i januar/februar. 7333942[/snapback] Regner med at LW25 blir en del dyrere, men vil det lønne seg å vente på den ift. å kjøre Vista? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) LW20 vil nok etterhvert bli etstattet av LW25, men ikke før i 2007 er jeg redd... Jobber i Expert og snakket med kontaktpersonen vi har i LG og det ser ut som de kjører LW20 ut hele 2006 og kommer tilbake med noe nyheter i januar/februar. 7333942[/snapback] Regner med at LW25 blir en del dyrere, men vil det lønne seg å vente på den ift. å kjøre Vista? 7333956[/snapback] Hvis du har god tid: ja... Det er ikke så store forskjeller på de. Du får såklart dual core, men det jeg ser som et stort pluss er innebygd bluetooth som jeg bruker mye. Aner ikke prisen, men vil tro mellom 11.000 og 12.000 kr. EDIT: AeroGlass synes ikke jeg var mye å skryte av hvertfall... bare små-bagateller. Endret 21. november 2006 av datating Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har hatt min LW20 i et år nå og den kjører Vista (Beta) glatt. Den er liten, lett og batteritiden er super. Lenke til kommentar
fose Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 [ 7333437[/snapback] Vil den kunne "dra rundt" Vista sånn ellers? Leter rundt etter LW25 med Core 2 Duo på nettet, men finner ingen priser ennå. Er det en helt ny modell? 7333920[/snapback] Med unntak for det visuelle, har LG LW20 ingen problemer med Vista, men det vil kanskje være en fordel med 1gb minne. Hvilken nytte du vil ha av bluetooth og dobbeltkjerneprosessor, får du vurdere selv. Nytte av dobbelkjerneprosessor har du først og fremst hvis du driver med flere krevende oppgaver samtidig eller du kjører programmer som på annen måte drar nytte av to prosessorkjerner. Til det bruk av ultraportabel vanligvis nyttes til, kan jeg ikke se at dobbeltkjerneprosessor er nødvendig. En fordel med Core 2 Duo er at disse prosessorene støtter 64-bits programmer. I dag er dette ikke viktig, og det er ikke mye som tyder på at dette vil bli svært viktig de nærmeste årene heller. Hvis du trenger bluetooth kan du kjøpe en USB Bluetoothdongle. Du får en helt OK modell til mindre enn kr. 200,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå