oleschmi Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg hjelper ei jeg kjenner med Acer TravelMate 4150. Problemet er at den skrur seg av når jeg kommer inn i Windows og begynner å jobbe med den. Har testa litt nå og har funnet ut: Starter jeg den uten å ha i strøm kabel (kun batteri) så skrur den seg ikke av. Starter jeg den uten å ha i strøm kabel (kun batteri) også plugger i strøm kabelen så skrur den seg av. Starter jeg den med strøm kabel, så skrur den seg av når den har kommet inn i Windows og jeg begynner å jobbe med pc'en. Windows er oppdatert. (SP2 osv..) Tenkte at det kunne være noe med bios, men den skur seg av med en gang jeg kommer inn i bios selv om jeg har i strøm kabel eller ikke. Tenkte jeg kunne resete bios, men da må jeg vel skru den opp? Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Endret 21. november 2006 av oleschmi Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Prøv å ta ut batteriet i 5 minutter. Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Prøv å ta ut batteriet i 5 minutter. 7331590[/snapback] Har hatt det ute i 30 min, til ingen nytte.. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sikkert problemer med kjøling av prosessoren.Har sett et par av disse modellene hvor festet til CPU-kjøler har løsnet,noe som gir dårlig kjøling => PC slår seg av. Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Sikkert problemer med kjøling av prosessoren.Har sett et par av disse modellene hvor festet til CPU-kjøler har løsnet,noe som gir dårlig kjøling => PC slår seg av. 7334544[/snapback] okei, går det ann å fikse selv eller må den på rep? Lenke til kommentar
trigaidin Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sikkert problemer med kjøling av prosessoren.Har sett et par av disse modellene hvor festet til CPU-kjøler har løsnet,noe som gir dårlig kjøling => PC slår seg av. 7334544[/snapback] okei, går det ann å fikse selv eller må den på rep? 7334762[/snapback] Det kan virke som et varmeproblem som OlaOlablakken sier iom. at den skrur seg av selv om du bare går inn i Bios oppsett.. Du kan muligens fikse det selv, men enkleste er nok å ta det på garantiservice hvis du har den muligheten. Jeg har selv en Acer 8104 som slo seg av etter kort tids spilling. Jeg demonterte den og la på ny kjølepasta for å få ned temperaturen, men de få gradene den gikk ned hjalp ikke nok så jeg måtte også inn med NHC (som automatisk klokka ned både gfx og cpu). Det er et skikkelig puslespill å skru den fra hverandre, så hvis du ikke har noe særlig erfaring fra det tidligere vil jeg anbefale at du sender den inn.. Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har selv en acer som blir varm og er inne for sjekk pga dette. det jeg også leser på forum og av venner med acer så virker det som acer generelt har et varmeproblem på sine maskiner. Så har du garantien i orden på den maskina så send den inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå