V-by Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei Jeg ble her om dagen tauet inn av politiet, og ble avkrevd en urinprøve, de meinte jeg hadde røyket cannabis, som forøvrig er sant Jeg hadde røyket et par dager før, og pissa rødt. Var litt fyllesjuk også, så gadd ikke diskutere da jeg fikk med meg bota på 2500kr for å ha vert påvirka av THC. Men hvordan kan de bevise at jeg f.eks har røyka i norge? At jeg har fått dette i meg frivillig? Jeg prøvde å si at det ikke var ulovlig å ha THC i blodet, og de kunne ikke bevise om jeg hadde fått det i meg frivillig eller ikke, men ble bare avvist. Kan de gi meg en slik bot? Tenkte meg nedover å prate med noen på politistasjonen i morra, for jeg mener de ikke kan bøtelegge meg for dette, da de ikke kan bevise hvordan jeg har fått det i meg... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Skjønner egentlig ikke hvorfor du gidder å lage et problem ut av saken når sakens spørsmål er sant, noe du selv innrømmer. Skjønner jo at 2500 kroner er sure penger, men det er uansett det loven sier.... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kan jo ikke bevise at folk som kjører fort gjørt det fordi at noen holder en pistol mot hodet til familien deres og tvinger dem til det. Du kommer nok ingen vei med et sånt argument. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 så la oss si at jeg hadde vert på en fest i helga, jeg fant meg et fat med brownies, og forsynte meg, uvitende om at den inneholdt cannabis. Skal jeg da godta en bot da? De var heller ikke villige til å høre på hva jeg sa da.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det at du ikke er klar over at du bryter loven betyr ikke at du slipper å følge den. Drar du til et annet land med andre lover enn i Norge må du følge lovene i landet. Du kjørte i påvirket tilstand, dermed ga de deg en bot. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Politiet gjorde det rette. Betal boten. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 jeg kjørte ikke! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Var det i Nederland du røyka? Var det tilfellet og du kan bevise det så kanskje du slipper unna. Endret 21. november 2006 av perpyro Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Var det i Nederland du røyka?Var det tilfellet og du kan bevise det så kanskje du slipper uinna. 7331717[/snapback] jeg røyka på fest. Men poenget er: kan de gi meg en bot for at jeg har THC i blodet, uten å vite hvordan jeg har fått i meg THC-en? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Du svarte fortsatt ikke hvor festen var. Var det fest på cofeeshoppen i Nederland? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Du svarte fortsatt ikke hvor festen var.Var det fest på cofeeshoppen i Nederland? 7331743[/snapback] hehe, nei. Var i norge, veit det er ulovlig.. jajaja, jeg veit jeg har vert slem, men hvem faen har jeg skada? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Du har brutt norsk lov. Selv om du kjører i 200km/h og ikke krasjer har du brutt Norsk lov. Og du har ikke skada noen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Du har brutt norsk lov. Selv om du kjører i 200km/h og ikke krasjer har du brutt Norsk lov. Og du har ikke skada noen. 7331769[/snapback] men det kan, imotsetning til cannabis, men det er OT og vil ikke ha noe mere av det her. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Men poenget er: kan de gi meg en bot for at jeg har THC i blodet, uten å vite hvordan jeg har fått i meg THC-en? Jada, dem kan det. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Men hvordan kan de bevise at jeg f.eks har røyka i norge? 7331550[/snapback] Så vidt jeg vet: Så lenge du er norsk statsborger, er det forbudt å bruke narkotika uansett hvor du befinner deg på kloden. (Straffelovens §162, jfr §12.3.a) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 men når jeg er i et land der det er lov, bryter jeg norsk lov, som ikke gjelder der ved å gjøre noe som er ulovlig i norge, men er lovlig der jeg er? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det er godt mulig, men så lenge du er i Nederland kan ikke norsk politi straffe deg for det. Ikke nederlandsk heller. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) men når jeg er i et land der det er lov, bryter jeg norsk lov, som ikke gjelder der ved å gjøre noe som er ulovlig i norge, men er lovlig der jeg er? 7332572[/snapback] Sjekk straffelovens §12 her: http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#12 Endret 21. november 2006 av klilleng Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 men når jeg er i et land der det er lov, bryter jeg norsk lov, som ikke gjelder der ved å gjøre noe som er ulovlig i norge, men er lovlig der jeg er? 7332572[/snapback] Sjekk straffelovens §12 her: http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#12 7332612[/snapback] okei da. Ikke at jeg skjønte alt som sto der, men jeg fikk med meg poenget. men skal ned å prate med noen i morgen, så får vi se hva som skjer... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 men når jeg er i et land der det er lov, bryter jeg norsk lov, som ikke gjelder der ved å gjøre noe som er ulovlig i norge, men er lovlig der jeg er? 7332572[/snapback] Sjekk straffelovens §12 her: http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#12 7332612[/snapback] okei da. Ikke at jeg skjønte alt som sto der, men jeg fikk med meg poenget. men skal ned å prate med noen i morgen, så får vi se hva som skjer... 7332663[/snapback] Du dreit deg ut. Kan du ikke bare ta boten? Du er jo skyldig, og jeg kan garantere deg at du ikke kommer deg ut av den. Skal være skikkelig teit for å klare å bli tatt uansett, så da har du vel lært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå