Gå til innhold

NTNU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det *stor* forskjell på snitt og antall poeng man trenger.

 

Bare ved å velge kun realfag som studieretningsfag får du 4 realfagspoeng + 7 fordypningspoeng. Så tar du 1 år i militæret og får enda 3 poeng og med et gjennomsnitt på 4.5 så ender du opp med 4.5*10+10=55poeng...

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-11-14 22:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 21:07, skrev Anders Leipsland:


Bare ved å velge kun realfag som studieretningsfag får du 4 fordypningspoeng + 7 realfagspoeng.


Maks antall realfagspoeng er 4, og veldig få har så mange - for da må man ha full fordypning i matta, fysikk, kjemi og biologi. Du får nemlig 0,5 poeng for hvert av disse fagene pr år.

 

3 realfagspoeng er mer realistisk (det er det jeg har :smile: ), hadde blitt litt vel mye pes med bio i tillegg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 20:45, skrev borre:

[...] Siv.Ing.-fag.


 

Master-fag. *hikst* Buhuu.

 

OnTopic: Jeg hadde ikke særlig bra karakterer fra videregående, ca 4,5 i rent snitt, men fikk en hel haug tilleggspoeng (militæret++). Kom inn når grensen var rundt 56-57.

 

Men iom at søkermassen til teknologifag er tilsynelatende påvirket av svingninger i arbeidsmarkedet, skal du ikke se vekk i fra at enkelte linjer vil få senkning i inntakskravet.

 

Viktig å ikke se seg blind på skolens navn, og heller velge objektivt blant valgene man har. Hva er det du kunne tenke deg, forresten?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 21:13, skrev Langbein:

3 realfagspoeng er mer realistisk (det er det jeg har :smile: ), hadde blitt litt vel mye pes med bio i tillegg.


 

Jeg trodde 3 var maks. Har selv bare 2, for vi fikk ikke beskjed om denne flotte nye ordningen før fagene var valgt...

 

LeD

Lenke til kommentar

Har blitt fortalt at en utdanning på it akademiet er mye bedre enn en utdanning på ntnu. Så hvis en jobb står mellom en fra it akademiet og en fra ntnu så mente han at han fra it akademiet ville få jobben. Pappa som har studert ved ntnu og vært professor der i 8år sa at det var tøv. Noen her som har studert/studerer ved ntnu og har noen meninger om det?

Kan legge til at han som sa det om it akademiet var student der.

btw: hvordan er det å studere ved ntnu? Virker veldig fristende syns jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 21:32, skrev LarsC:

Typisk. Jeg var Reform94-prøvekanin. Det var gøy det. NOT.


 

Jeg er for øyeblikket prøvekanin for "kvalitets"-reformen. Trodde jeg skulle bli Dataingeniør, men ender visst opp som "Ungkar i IT" med halvparten av karakterene som tall og resten som bokstaver. Jeg har forstått det slik at lekseprøver og masekryss er neste fase i "kvalitets"-reformen. :smile: Var det noen som nevnte "ansvar for egen læring"?

 

Noen må sette en stopper for disse reformatorene...

 

LeD

 

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-11-14 22:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 21:35, skrev spoonhau:


Kan legge til at han som sa det om it akademiet var student der.


Nettopp :razz:

 

Forørig kan man ikke sammenlikne "akademi"-utdannelser med utdannelse på cand.scient/siv.ing/master-nivå. Sistnevnte er jo selvsagt en mye tyngre og bredere utdannelse, mens til enkelte formål (ala typen ekspert på cisco, micro$oft osv) kan det være hensiktsmessig å studere på et slikt akademi. Utdannelsen tar jo også bare brøkdel av tiden.

 

Alt avhenger jo av hva man ønsker å drive med...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 21:35, skrev spoonhau:

Så hvis en jobb står mellom en fra it akademiet og en fra ntnu så mente han at han fra it akademiet ville få jobben.


 

Ja, hvis det er snakk om en jobb hvor IT-akademi-utdannelsen er mer relevant enn NTNU-utdannelsen.

 

På samme måte vil en med 2 ukers renholdskurs fra Aetat prioriteres framfor en med doktorgrad i molekylær biologi hvis det gjelder en vaskejobb. Ergo er Aetats renholdskurs best!

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 21:35, skrev spoonhau:

Har blitt fortalt at en utdanning på it akademiet er mye bedre enn en utdanning på ntnu. Så hvis en jobb står mellom en fra it akademiet og en fra ntnu så mente han at han fra it akademiet ville få jobben. Pappa som har studert ved ntnu og vært professor der i 8år sa at det var tøv. Noen her som har studert/studerer ved ntnu og har noen meninger om det?

Kan legge til at han som sa det om it akademiet var student der.

btw: hvordan er det å studere ved ntnu? Virker veldig fristende syns jeg.


 

rulle.gif Jaja, sånn kan det gå :smile: Tror nok han IT-Akademi-studenten kødda litt ja. Ellers er han steike dum :smile: Kanskje muligens IT-Akademi-studenten hadde fått jobben om det var en så som så datajobb og ntnu-studenten studerte filosofisk insekt-akrobatikk eller noe, men ellers ikke :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...