Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Creative Zen V Plus, filoverføring og glede

Anbefalte innlegg

Hei,

Forsøkte meg på denne spilleren siden jeg ikke helt har sansen for Apple sin løsning. Tenkte at Creative har alle forutsetningene for å lage et godt produkt. Har nå hatt en spiller i 24 timer og jeg er sjokkert.

I følge sidene deres:

"Easy transfer

Simple drag and drop your data files between ZEN V Plus and your computer. No complicated or messy driver installations necessary."

Nå leste jeg requirments (skulle ønske jeg gjorde det litt før):

"Microsoft® Windows® XP (Service Pack 1 or higher)

Intel® Pentium® III 1GHz, AMD® Duron 1GHz or better processor (Pentium III 450 MHz or higher recommended for MP3 encoding in Creative MediaSource™)

256MB RAM

170MB free hard drive space"

Damn, 170MB free disk space!!

Hva med støtte på min mac?

Så leste jeg software:

"Creative MediaSource

Creative ZENcast Organizer"

Damn, har ikke CDROM på min laptop. Createive MediaSource ser også ut som det er kommersiel software. Ikke noe nedlasting fra sidene deres.

Jeg føler meg ganske låst her. Har develevis peil på data, men jeg vil "##¤#¤ ikke laste ned 170MB på en maskin fra en CDROM for å høre på noen podcasts.

Er det noe jeg har komplett misforstått. Noen som vet hva:

"Easy transfer

Simple drag and drop your data files between ZEN V Plus and your computer. No complicated or messy driver installations necessary."

..betyr? Er det en enkel driver jeg kan installere for å bruke denne tilsynelatende juvelen av en Mp3 spiller?

Takk for all hjelp!

Hilsen frustrert bruker som ikke liker IPods.

Endret av gogg2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ah gitt tilgang til USB register nøkkel så fungerte det meget mye bedre enn IPod. Ser ut som jeg kjøpte den riktige spilleren allikevel.

Vet ikke hvordan jeg får den opp på Mac enda, men skal gi det et forsøk. Flott spiller!

Lenke til kommentar

De nyere spillerne fra Creative kan bruke noe som heter Media Transfer Protocol (MTP), slik at de enkelt kan synkroniseres mot Windows Media Player. Man trenger altså ikke installere noe av Creative-softwaren på CD-ROMen.

Men dette gjelder altså for PC/Windows. Når Creative selv sier at Windows er et av kravene til en vertsmaskin, spørs det hvor langt du kommer med Mac'en din. Men det kan jo hende noen har snekret noe I/F-software selv.

Jeg er i hvert fall mer imponert over kombinasjonen iPod/iTunes enn ZenMicro/WMP. (På PC alt samma.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...