Xantix Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har en nettside og noen brukere opplever ofte at det er en gammel versjon av siden de får opp. Noen ganger hjelper det med reload/oppdatering av siden i nettleseren, dersom ikke dette fungerer må de slette "midlertidige internettsider". Er dette et problem som er lokalt for dem eller kan jeg gjøre noe, legge noe i html koden som tvinger nettleseren dem til å oppdatere siden? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Såvidt jeg vet er det vel de enkelte brukeres cache som IE sjekker først. Min erfaring er at det er lokalt hos hver enkelt bruker. -b- Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Prøv med Ctrl-F5 før sletting av midlertidige internettsider. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det skal vel gå an å gi beskjed om "no-cache" eller noe sånt i header. Men om nettleserne bryr seg om det er en annen sak. http://www.webmasterworld.com/forum21/11768.htm -C- Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Har hørt noe om at ttl (time to live) skal løse dette problemet. Uten at jeg kan si at jeg har hørt om det før og enda mindre vært bort i det.... Noen som kan forklare det veldig enkelt og greit? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg *tror* ttl har med DNS/domeneoppføringen å gjøre. Hvis du ofte endrer server på et domene bør man ha liten ttl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå