Gå til innhold

Lett mat til gjester/jentekveld?

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg sette frem når jeg har gjester/venninner på besøk? Jag har hatt den klassiske ost & vin-kvelden, samt den mer eller mindre sunne med grønnsaker og dip. Men jeg vil prøve noe annet, noe som ikke tar all verden av tid å lage, evt. kan lages en stund i forveien.

Jeg tenkte f.eks. baguetter på tvers, så de blir "kanapéer", men hva kan jeg ha oppå, som både er godt og ser bra ut, og ikke sprenger studentbudsjettet mitt?

Noen andre forslag til hva jeg kan sette frem? Både av søtt og salt? Litt lei den potetgull og Godt & Blandet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kan jeg sette frem når jeg har gjester/venninner på besøk? Jag har hatt den klassiske ost & vin-kvelden, samt den mer eller mindre sunne med grønnsaker og dip. Men jeg vil prøve noe annet, noe som ikke tar all verden av tid å lage, evt. kan lages en stund i forveien.

Jeg tenkte f.eks. baguetter på tvers, så de blir "kanapéer", men hva kan jeg ha oppå, som både er godt og ser bra ut, og ikke sprenger studentbudsjettet mitt?

Noen andre forslag til hva jeg kan sette frem? Både av søtt og salt? Litt lei den potetgull og Godt & Blandet.

7331387[/snapback]

Si at du stiller med service, bestikk, duk og levende lys samt ferskt brød og smør, og be damene ta med seg noe av det de liker.

(så kan du ha noen skåler med oliven og sølvløk etc...)

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

For å bruke din idè med baguetter vet jeg om noe som er godt, har spist det før.

Du skjærer noen halvlange bagutter, så du får 2 like lange, men litt mindre baguett-deler.

Du smører baguettene med smøreost (sånn Baconost, Skinkeost, Rekeost etc. fra Kavli) på baguettene. Så tar du vanlig gulost oppå.

Stek dette på rundt 200C (vil jeg tro) til osten er smeltet og litt gylden.

Har ikke laget dette så temperaturen og tiden vet jeg ikke, vet bare at det er godt.

EDIT: for ikke å være i tvil om hvilken vei du skal dele:

Paint-skillz

Endret av Knut_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...