s051924 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei! Siden jeg har datamaskinen stående midt i stuen er viftelyden ganske irriterende blitt etterhvert. Av den grunn har jeg tenkt å skaffe meg vannkjøling. Når det er sagt skal det nevnes at jeg ikke er spesielt erfaren med innsiden av en pc, kanskje litt over gjennomsnittet men det eneste jeg har gjort er å skifte skjermkort og sette inn brenner o.l. Jeg hadde håpet noen kunne komme med noen tips for jeg vil helst slippe vannsøl og dessuten lurer jeg på om man trenger å ha en slik "vanntank" stående ved siden av maskinen. Om det gjør operasjonen enklere har jeg også tenkt på å investere i et nytt kabinett etterhvert. Blir glad om noen kan hjelpe Mvh Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Velkommen til forumet! Jeg anbefaler deg å se litt gjennom vannkjølingsguiden og vannkjølingsbiten av dette forumet. Der er det masse tråder og tips om montering og valg av deler. I første omgang ville jeg kanskje kjøpt et ferdig sett a'la Thermaltake Bigwater 735, waterchill eller andre komplette sett. Disse har ofte en god bruksanvisning for montasje. Hvis du ikke klokker eller slikt, kan du også vurdere Zalman Reserator 1 eller 2 som ikke har NOEN vifter og er dønn stille! Lenke til kommentar
s051924 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Velkommen til forumet! Jeg anbefaler deg å se litt gjennom vannkjølingsguiden og vannkjølingsbiten av dette forumet. Der er det masse tråder og tips om montering og valg av deler. I første omgang ville jeg kanskje kjøpt et ferdig sett a'la Thermaltake Bigwater 735, waterchill eller andre komplette sett. Disse har ofte en god bruksanvisning for montasje. Hvis du ikke klokker eller slikt, kan du også vurdere Zalman Reserator 1 eller 2 som ikke har NOEN vifter og er dønn stille! 7331681[/snapback] ok, tusen takk for svar. gidder du kjapt å gi en innføring i overklokking? Vet i teorien hva det er men har ingen anelse om min pc er overklokket, hvordan gjøres det? en kompis av meg bygde min maskin nemlig.. takk Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Som sagt, let på forumet. Det er gode guider her for alt du spør etter. Disse er gjerne såkalte stickies eller "annonsering" øverst i kategoriene. Det anbefales at disse leses før man spør. Du finner mye god mat der. Og vet du ikke heelt hva overklokking er, bør du lese en del om det før du begir deg ut på det Lenke til kommentar
s051924 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 ok.. takk skal du ha. vet du forresten hva som er forskjellen på zalman reserator 1 og 2. Kan begge kjøle både cpu og skjermkort? må man uansett ha et slikt kjøletårn ved siden av pcen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kjøletårnet ved siden av pcen er det som står for kjølingen. Uten den vil pcen overopphete med en gang du gjør noe. Jeg vil faktisk anbefale deg stille luftkjøling. Det er billigere og mye mer praktisk enn vann, og hvis du ikke overklokker særlig mye er det stille som f. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå