Gå til innhold

Test av maskin.

Damp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som har raske Xeon eller Opteron: tror den testen bør tas med en klype salt... Virker som om den er laget for hjemmemarkedet, og de færreste bruker xeon/opteron på hjemmekontormaskinen ;)

Red: husk å klikke på recommended og ikke på Optimal-fanen for å unngå misforståelser. Jeg fikk recommended, men ikke optimal ene og alene fordi jeg ikke har C2D eller x2.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Jeg leser om klokkefrekvens og busshastighet, men hva er disse to?

Finner ikke ut en skit av å lese på komplett i alle fall :whistle:

Gjør klokkefrekvensen en prosessor bra eller er det klokkefrekvens og buss, gjen skjønner ingenting jeg :no::w00t:

Endret av pcbygger91
Lenke til kommentar

Okay, kan prøve å summere kort opp for deg, selv om jeg ikke vet nøyaktig hva det er.

- Busshastigheten er hvor fort selve prosessoren kjører (regnes i MHz). F. eks, min kjører pdd. på 385MHz. Busshastigheten ganges med et annet tall (multiplier), som som oftest er 9. Altså; 385*9=3465; Prosessoren min kjører på 3465MHz. Dette tallet er hva som kalles selve klokkefrekvensen (core speed), altså den totale summen du oppnår når du ganger Bus speed med multiplier.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Ikke helt riktig, loathsome.

Nå snakker jeg intel: Først har vi FSB. Denne ligger på opptil 200MHz på CPU-er før Core 2 Duo. Denne hastigheten ganges så med en multiplier og du får selve prosessorhastigheten - den hastigheten CPU jobber på. Man har også busshastigheten; dette er den hastigheten CPU og chipset kommuniserer over. Siden Pentium 4 har denne vært "quad pumped", dvs. 4xFSB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...