Damp Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Tok en test for å skjekke om systemet mestrer vista, men det er noe jeg ikke skjønner med resultatene jeg får på prosessorren. Noen som har svar? Endret 26. november 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Såvidt jeg vet, kan vel omtrent alle PC-er i dag kjøre Vista, men det er hvis du vil ta i bruk den mer "harde" kjernen i Vista at du trenger en større maskin. Det er bare å prøve når Vista kommer. Tipper det funker helt fin fint! Har du to prosessorer? Ser ikke ut som Vista likte den ene. Kanskje testen ikke tok hensyn til at du har to prosessorer? Lenke til kommentar
Damp Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Får man grei ytelse av to pentium 4 xeon prosessorer? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307543 Endret 21. november 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hva er det du bruker 2 X Zeon til? Server? Lenke til kommentar
Damp Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Jeg bruker det til rendering når jeg driver med 3d, ikke gærne tider heller. Denne kom ut på 15 min, rendret med global illumination, lyssatt med hdri. ++noen tunge vray materialer. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nais den rendringen der, ja! Jeg tror den guiden der er for "vanlige" desktop-konfigurasjoner. Du skal nok se at den maskinen skal spare rompe i vista også Det du feilet på var "optimal"-delen. Maksinen er som du ser LANGT over recommended på skalaen Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jepp, najs rendering! Alle PC-er i dag vil rule Vista, og din vil nok rule veldig bra. Regner med at du ikke sitter på 512MB Ram ihvertfall når du har to XEON-prosessorer i arbeidsmaskinen. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Hvordan vil ytelsen i min være i forhold til en core2dual f.eks. ? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det virker for meg som om det er slik at programmet går etter "du må kjøpe nytt for at det skal være bra". Min X2 3800+ fikk PASS og 5 streker. Det stod at den var "rated at 5.7 GHz". Ratingen din var jo bedre så det burde vel ikke være noe problem. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Din er ikke Athlon X2 eller C2d = Ikke optimal. Ville ikke brydd meg mye om det programmet. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 For moro skyld kjørte jeg testen på arbeidsstasjonen her på jobben. Jeg fikk PASS på Intel Xeon 2,8 GHz, men det gamle quadro4 750 xgl var så rævva at jeg fikk fail opp og i mente Lenke til kommentar
Emmerhofferen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kor fant dåke den testen? Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 virker som de ikke tar serlig hensyn til antall cpu/kjerner. Jeg fant ikke Vista på lista så jeg testet Oblivion, og fikk failed på recomended med core2duo 1.86Ghz siden den er rangert som 2.8 GHz og recomended er 3GHz De burte ta med en i beregningen om applikasjonen støtter flere cpu. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 virker som de ikke tar serlig hensyn til antall cpu/kjerner. Jeg fant ikke Vista på lista så jeg testet Oblivion, og fikk failed på recomended med core2duo 1.86Ghz siden den er rangert som 2.8 GHz og recomended er 3GHz De burte ta med en i beregningen om applikasjonen støtter flere cpu. 7342415[/snapback] http://www.google.no/url?sa=t&ct=res&cd=1&...83rXNrjrq5VqSww Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Gromle, fikk ikke det programmet til å funke, sjekka med oblivion, men det kunne ikke identefisere noe av maskinen min.. Er det noen spill som krever mere enn oblivion når det kommer til ytelser og sånt.? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 fant ikke vista. hvor gjorde du det pcbygger91? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Gooooooooooooooooogle: http://www.nzone.com/object/nzone_vista_test.html Lenke til kommentar
Damp Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Nå er jeg litt forvirret, er testen virkelig til å stole på? ++ Holder prosessorene mine en god stund til, eller er det sånn at jeg burde bytte med en gang? ( ) Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Gromle, fikk ikke det programmet til å funke, sjekka med oblivion, men det kunne ikke identefisere noe av maskinen min.. Er det noen spill som krever mere enn oblivion når det kommer til ytelser og sånt.? 7345257[/snapback] Flight simulator x. Fikk auto setting på oblivion på ultra high, mens jeg kjører fsx på med-high. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg kjører Vista Ultimate med alle skjerminnstillinger og "bling-blinger" på fullt, ikke noen hakking av noen typer her. Alt fungerer utmerket. Jeg har 1 Gb minne, P4 3.2 Ghz Presscott CPU (socket 478) og GeForce 6600GT 256 Mb skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå