Webgrid Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei. Jeg har ett seriøst problem som ødelegger online spill for meg. Som dere skjønner er dette virkelig krise Ruteren min dropper koblingen jevnlig slik ca. hvert 10. minutt og forblir nede i ca. 10 sekunder. Jeg mister da kontakt i hjemmenettverket mitt. Får ikke kontakt med 192.168.1.1 eller motorola modemet mitt. Jeg har prøvd 2 forskjellige rutere, både med tråd og trådløst og signalstyrken er sterk. Jeg har også prøvd skru av "802.1 authentication" uten hell. Nettverket består av skriver, IMac, MediaSpiller, 2 stk PC, filserver (netgear) og alt er tilkoblet trådløst bortsett fra Motorola modem og filserver. Jeg har prøvd skru av fleste maskinene i nettet uten endring i situasjonen. Opplever forresten også at ping mot vg.no noen perioder blir høy med opptil 250 ms "lag". Ruteren min er "NetGear WireLess router model WPN824v2 RangeMax" HJEEEEEEEEEEEEEEEEEELP Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 HVilket nettverkskort har du? Og har du prøvd å installere nye drivere? Lenke til kommentar
Webgrid Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 HVilket nettverkskort har du? Og har du prøvd å installere nye drivere? 7331432[/snapback] Jeg har "D-Link AirPlus DWL-G520 Wireless PCI Adapter(rev.B)" Ja, jeg har prøvd installere nye drivere. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Prøvd å slå av upnp ? Det hjalp _litt_ med min forrige D-Link router Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Har samme WLAN-kort som deg, og har ingen problemer med dette. Det som kan være problemet ditt er at du f.eks. bruker D-Link's programvare og i tillegg har Windows sin kjørene. Det vil skape problemer, bla. høy ping til tider. Løsningen på dette kan være å avinstallere D-Link's programvare, og bruke Windows sin styring av WLAN. Det fungerer hvertfall fint for meg. Et tips kan også være å oppdatere firmwaren (routerens programvare) på routeren din. Endret 21. november 2006 av Glenn Lenke til kommentar
Webgrid Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Prøvd å slå av upnp ? Det hjalp _litt_ med min forrige D-Link router 7331541[/snapback] Ja, jeg har slått av upnp. Gjorde det i sted og hittil er det bare vært en "timeout". Vel, det kom en timeout når jeg skrev denne meldingen :-) Lenke til kommentar
Webgrid Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Har samme WLAN-kort som deg, og har ingen problemer med dette. Det som kan være problemet ditt er at du f.eks. bruker D-Link's programvare og i tillegg har Windows sin kjørene. Det vil skape problemer, bla. høy ping til tider. Løsningen på dette kan være å avinstallere D-Link's programvare, og bruke Windows sin styring av WLAN. Det fungerer hvertfall fint for meg. Et tips kan også være å oppdatere firmwaren (routerens programvare) på routeren din. 7331624[/snapback] Jeg har siste versjon av firmware på ruteren. Jeg skal prøve som du sier, avinstallere d-link driveren, og håpe på det beste :-) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har du prøvd å pinge ruteren? ping adresse -t da får du sett hvor ofte / mye den detter ut. Lenke til kommentar
Webgrid Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Har du prøvd å pinge ruteren? ping adresse -tda får du sett hvor ofte / mye den detter ut. 7331797[/snapback] Ja, jeg har gjort det siste timen. ping -t 192.168.1.1 Jeg får ganske mye "-1 ms" Ganske ofte får jeg "Request timed out." og alltid 2 ganger samtidig. Ping er jevnt over lav nå. Varierer fra "-1 ms" til maks 4 ms. Ping er ujevn, det spammer skjermen min til tider med "rykk" på ca. 15 linjer om gangen. Kommer alltid rett etter "Request timed out." Endret 21. november 2006 av Webgrid Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har du flasha firmwaren? Er enig at det beste er faktisk å bruke Windows sin internet håndtering for trådløst, og ikke D-link sitt. Prøv det! Lenke til kommentar
Webgrid Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Har du flasha firmwaren? Er enig at det beste er faktisk å bruke Windows sin internet håndtering for trådløst, og ikke D-link sitt. Prøv det! 7331957[/snapback] Jeg bruker siste versjon av firmwaren til ruteren. Uansett, når jeg får "Request timed out.", så funker nettet fordi. Jeg merker også at det går betraktelig raskere nå mot internett. Jeg har gjort 2 ting som er slå av uPnP og avinstallert trådløst programmet fra d-link. Jeg skal se film via mediaspilleren nå og får håpe vi slipper lag i kveld Kommer tilbake senere, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå