Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister kontakt med ruter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett seriøst problem som ødelegger online spill for meg. Som dere skjønner er dette virkelig krise :D

Ruteren min dropper koblingen jevnlig slik ca. hvert 10. minutt og forblir nede i ca. 10 sekunder. Jeg mister da kontakt i hjemmenettverket mitt. Får ikke kontakt med 192.168.1.1 eller motorola modemet mitt.

Jeg har prøvd 2 forskjellige rutere, både med tråd og trådløst og signalstyrken er sterk. Jeg har også prøvd skru av "802.1 authentication" uten hell.

Nettverket består av skriver, IMac, MediaSpiller, 2 stk PC, filserver (netgear) og alt er tilkoblet trådløst bortsett fra Motorola modem og filserver.

Jeg har prøvd skru av fleste maskinene i nettet uten endring i situasjonen.

Opplever forresten også at ping mot vg.no noen perioder blir høy med opptil 250 ms "lag".

Ruteren min er "NetGear WireLess router model WPN824v2 RangeMax"

HJEEEEEEEEEEEEEEEEEELP :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme WLAN-kort som deg, og har ingen problemer med dette.

Det som kan være problemet ditt er at du f.eks. bruker D-Link's programvare og i tillegg har Windows sin kjørene. Det vil skape problemer, bla. høy ping til tider.

Løsningen på dette kan være å avinstallere D-Link's programvare, og bruke Windows sin styring av WLAN.

Det fungerer hvertfall fint for meg.

Et tips kan også være å oppdatere firmwaren (routerens programvare) på routeren din.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Har samme WLAN-kort som deg, og har ingen problemer med dette.

Det som kan være problemet ditt er at du f.eks. bruker D-Link's programvare og i tillegg har Windows sin kjørene. Det vil skape problemer, bla. høy ping til tider.

Løsningen på dette kan være å avinstallere D-Link's programvare, og bruke Windows sin styring av WLAN.

Det fungerer hvertfall fint for meg.

Et tips kan også være å oppdatere firmwaren (routerens programvare) på routeren din.

7331624[/snapback]

Jeg har siste versjon av firmware på ruteren.

Jeg skal prøve som du sier, avinstallere d-link driveren, og håpe på det beste :-)

Lenke til kommentar
Har du prøvd å pinge ruteren? ping adresse -t

da får du sett hvor ofte / mye den detter ut.

7331797[/snapback]

Ja, jeg har gjort det siste timen.

ping -t 192.168.1.1

Jeg får ganske mye "-1 ms" :)

Ganske ofte får jeg "Request timed out." og alltid 2 ganger samtidig. Ping er jevnt over lav nå. Varierer fra "-1 ms" til maks 4 ms.

Ping er ujevn, det spammer skjermen min til tider med "rykk" på ca. 15 linjer om gangen. Kommer alltid rett etter "Request timed out."

Endret av Webgrid
Lenke til kommentar
Har du flasha firmwaren? Er enig at det beste er faktisk å bruke Windows sin internet håndtering for trådløst, og ikke D-link sitt.

Prøv det!

7331957[/snapback]

Jeg bruker siste versjon av firmwaren til ruteren.

Uansett, når jeg får "Request timed out.", så funker nettet fordi.

Jeg merker også at det går betraktelig raskere nå mot internett. Jeg har gjort 2 ting som er slå av uPnP og avinstallert trådløst programmet fra d-link.

Jeg skal se film via mediaspilleren nå og får håpe vi slipper lag i kveld :)

Kommer tilbake senere, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...