Gå til innhold

trenger retting av ett script

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har denne koden her:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<?
mysql_connect("localhost", "root", "") or die("SQL ERROR: Could not connect to database!");
mysql_select_db("dbfeed") or die("SQL ERROR: Could not select database!");

if(is_numeric($_GET['id']))
{
$query = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id = '{$_GET['id']}' LIMIT 1");
$row = mysql_fetch_assoc($query);
?>
<form name="endre-post" action="innlegg.php?side=endre2" method="post">
<table>
<tr>
<td>Tittel:</td>
<td><input type="text" name="tittel" value="<? {$row['tittel']} ?>" >
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">Forfatter:</td>
<td><textarea cols="40" rows="4" name="forfatter"/><? {$row['forfatter']} ?></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">Inngress:</td>
<td><textarea cols="40" rows="7" name="inngress"/><? {$row['inngress']} ?></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">Hoveddel:</td>
<td><textarea cols="40" rows="7" name="hoved" /><? {$row['hoved']} ?></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">Slutt:</td>
<td><textarea cols="40" rows="7" name="slutt"/><? {$row['slutt']} ?></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="hidden" name="id" value="<? {$row['id']} ?>"/>
<input type="submit" name="submit" value="Oppdater"/>
<script language="javascript">
function goback(){
history.back();
}
</script>
<br><br><input type=button value="Tilbake" onClick=goback()></a></td>
</tr>
</table>
</form>
<?
}
?>

Men jeg får feil når jeg tester den...

feilmeldingen er:

Parse error: parse error, unexpected '}' in /Applications/xampp/htdocs/xampp/php-filer/ny_side/template/innlegg.php/endre.php on line 6

Takker for alle svar!

Endret av Mr Chief
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvorfor skulle det være mer riktig? Er vel heller mer feil.

7385691[/snapback]

Fordi det stoettes av alle serverkonfigurasjoner :)

Dessuten er det enklere/renere fordi du kun skal skrive ut noe, og det er derfor ikke noedvendig aa bruke flere tegn enn du maa.

Den HELT korrekte versjonen ville vel vaert:

<?php
echo row['...'];
?>

Edit:

Vi lager oppspinn fordi vi liker aa diskutere ^^ Det heter jo diskusjon.no ;)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Det jeg tenkte på var at <?=$var ?> syntaks rett og slett ikke skal brukes, short-tag(<?) skal ikke brukes i det hele tatt og kommer til å bli fjernet i PHP6 sammen med den snarveien.

7388133[/snapback]

Hmm.. Det visste jeg ikke...

Kan skjoenne <?, men ikke hvorfor de fjerner shorthanden.. Den er jo genial ^^

Naar er det PHP6 kommer?

Lenke til kommentar

Mulig den er genial for dårlig koding, men bare for det. Finnes ingen egentlig smarte bruksområder.

Selv bruker jeg <?php i starten av filen og thats it! Hvis man er mer av den typen som lager HTML-sider med litt PHP slengt på så ser jeg at man kan spare noen tideler i koding, men det er helt til du finner ut at du allikevel vil lage et skikkelig PHP-program ut av det og må kode om.

Hørte noe om at første beta skulle komme om en måneds tid, men vet ikke...

Google etter "PHP6" så finner man noe.

Lenke til kommentar

PHPdude: Hvordan kan du paastaa at shorthanden (<?=$var;?>) er daarlig koding? Tenk deg en nettside hvor HTMLkoden er paa 1200 linjer og bare rundt 20-25% av det er PHP... Det er klart at man da ikke skriver ut alt via echo!

Hvis du har en link midt inne i HTMLen hvor brukeren sin session_id skal legges til for eksempel, saa er det utrolig mye lettere aa bare bruke shorthanden... Det er ogsaa godt lesbart.

Lenke til kommentar

I innlegget mitt hintet jeg om at sider med masse HTML og lite PHP kanskje vil ha en minimal fordel. Men problemet her er all den alternative syntaksen PHP har, det er forvirrende at man kan gjøre ting på forskjellige måter.

Og det blir rett å slett feil å skulle kunne putte inn et "="-tegn plutselig istendenfor echo/print.

PHP generelt tar en retning mer rettet for de som lager store prosjekter, Dette kan gå litt på bekosting av de som bare ønsker å putte inn noen linjer i HTML-fila si. Selv om det da virkelig ikke er noe problem å skrive <?php echo ""; ?> istedenfor.

Angående om jeg har grunnlag for å påstå at det er dårlig koding refererer jeg til det møte alle kjerne-utviklerene til PHP hadde i fjor hvor de bestemte at ting som dette skal bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...