gummitarzan Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Driver å legger litt patchkabler rundt i huset, og i den sammenheng vil jeg montere et rj-45 stikk i kjellerstua. Det jeg lurer på et hvilken rekkefølge trådparene skal monteres i selve stikket. Bildet Hvis dere ser på bildet er høyre og venste side greit, for der er det kun en fargekode (blått helt til venste og brunt helt til høyre). Men de i midten er jo fargekodet både grønn og oransje. Hvor skal jeg da vite hvilken ledning som skal hvor? Håper noen kan gi meg en lite hint! /GT ps.legger ved bildet som vedlegg i tilfelle web-linken skulle skjære seg. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) er det ikke bare å følge tallene da.. (har ikke vært borti dobbel-stikk) 1=or 2=or-hv 3=gr 4=bl 5=bl-hv 6=hv 7=br 8=br-hv Viktigste er vel at du gjør det samme på kontakten som er i andre enden av ledningen. Endret 21. november 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) er det ikke bare å følge tallene da.. (har ikke vært borti dobbel-stikk) 1=or 2=or-hv 3=gr 4=bl 5=bl-hv 6=hv 7=br 8=br-hv Viktigste er vel at du gjør det samme på kontakten som er i andre enden av ledningen. 7331008[/snapback] Skal jeg altså totalt ignorere fargekodene og bare sette de i samme rekkefølge som rj-45 kontakten? Hva er da vitsen med de fargekodene? Vil gjerne ha det bekreftet før jeg klemmer det på.. Endret 21. november 2006 av gummitarzan Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Følg fargekoden....... Det er ein grunn til at den er der....... Du skal bruke B standaren d.v.s. blå orange grøn brun. Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Følg fargekoden....... Det er ein grunn til at den er der.......Du skal bruke B standaren d.v.s. blå orange grøn brun. 7331294[/snapback] Altså, HB-B-HO-O-HG-G-HBr-Br ? Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 ja Glimrende! Takker så mye Mr.Elendig! Ha en god kveld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå