Gå til innhold

Er du "original" ?


4588pkdkrikue5c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som ikke er illegalt av "kjøpeprogammer" er vel Windows Xp, og Antivirusen + diverse utilities som kom med brenner, motherboard osv. Har også noen spill og en Steam Account orginalt. Når det gjelder andre program som jeg trenger til en spesiel operasjon, som feks. Office, eller noen form for avspiller, brennerprogram osv, så gidder jeg ikke å dra frem kortet. For galt å betale 1000 kr for Office, eller 6000 for Premiere feks.

Lenke til kommentar

Ikke så mye piratkopiert her lenger nei, piratkopierte en del før, nå går det vel mer i spill (som jeg prøver) vis spillet er bra kan det hende jeg kjøper det, vis ikke blir det bare liggende der. Men jeg bruker gratis programvare da jeg har muligheten, open office og the gimp er finfine programmer. XP derimot, det ble piratkopiert, ikke fordi jeg ikke eide noen lissens, men fordi det var så tungvint og instalere. Med aktivering over tlf og masse drit. Da ble det student release på meg.

Lenke til kommentar

Kjører pirat win selv om jeg har original, er lettere å bruke en WinXP Pro SP2 som er pirat enn å bruke WinXP Pro SP1a som jeg har på CD. Eller det heter vel egentlig ikke pirat iogmed at jeg bare bruker en annen CD (Image), men min egen CD-Key.

 

Kjører gratis antivirus.

 

Har original Office (pappa som kjøpte), men har en ulovlig, for jeg gidder ikke leite etter CD'n hver gang jeg skal installere den.

 

+en del programmer som jeg kjører pirat.

 

 

Det er lov å poste sånt på forumet? Er jo ikke noe som er ulovlig i å si hva man har, så lenge man ikke "viser andre" hvor man finner det.

Lenke til kommentar

OS = Pirat'ish? Lisens fra gammel jobb som jeg "lånte" med meg hjem.

AV = gratis

Spill = pirat for test, liker jeg det kjøper jeg det (TES:4 lastet jeg ned mens jeg ventet på posten for eks.)

Nytteprogrammer = har en del "corporate" lisenser fra gamle jobber liggende så på sett og vis :/ YARR MATEY!

Lenke til kommentar

Har orginal windows key som jeg stjal fra en skole :whistle:

Har orginal OS X som fulgte med når jeg kjøpte Macen min

Har en del bundle spill og programmer som følger med HW, Nero, DVD program og slikt

Har 4 x orinale Morrowind 1 x orgnial Tribunal og 1x Bloodmoon

Har Oblivion orginalt

Har World of Warcraft

Har Counter Strike Source / Half Life 2 orginal

Har Alle andre Half life i en slags "super edition" med mange cder (stjelt i fylla fra en fyr jeg ikke liker)

 

Men av alle andre program jeg bruker daglig Zend, Photoshop, Partition Boot & Magic ++++ er mesteparten piratkopiert ja :)

 

Er en del der jeg har fått tak i serials fra bedrifter og privatpersoner også da, kanskje litt slemt å stjele, men ingen merker noe av det uansett

 

Har forresten kjøpt et program til Macen som heter Paralells Desktop (for Dual OS) kostet 200 kr og angerer egentlig ikke på det :)

Lenke til kommentar

På PCen har jeg lovlig OS (XP Pro SP2), men de generelle nytteprogrammene utover det er som regel lastet ned. Jeg skulle gjerne hatt råd til Creative Suite CS2, men det har jeg ikke enda.

 

På Macen har jeg lovlig OSX, men CS2, Flash og DW er piratkopiert, igjen fordi jeg ikke har råd.

 

 

Men jeg skal få råd. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en ulovlig vesjon av windows som er rimelig redigert fra starten av, så jeg har servicepack 2. Samt at den Geniuine dritten er borte.

 

Jeg har planer om å kjøpe Windows Vista da, så slipper jeg problemer.

 

Ellers bruker jeg mase gratis programvare. Samt at alle spiller jeg spiller har jeg den orginale versjonen av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...