OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) noen som vet hvor jeg kan få tak i hulbor til å lage hullt til nevnte viftestørrelser? fant ikke på nettet, og ikke på biltema... mulig at Clas Ohlson har noen? edit: qwertyu Endret 21. november 2006 av twintip Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Man får ikke 120mm hullbor, tror det er 117mm som er nermest, vet ikke noe om 92mm, men tror ikke du får 92, men kansje 90mm. Og da er det jo bare å ta frem en fil og file de siste mm til hullet. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Man får ikke 120mm hullbor, tror det er 117mm som er nermest, vet ikke noe om 92mm, men tror ikke du får 92, men kansje 90mm. Og da er det jo bare å ta frem en fil og file de siste mm til hullet. 7330971[/snapback] hvis du leser spørsmået spør jeg ikke etter 120mm/92mm hulbor, men hullbor til nevnte viftestørrelser.. men vet noen HVOR jeg kan få tak i slike bor? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 men vet noen HVOR jeg kan få tak i slike bor? 7331488[/snapback] En litt velassortert byggevareforretning, eller proff verktøyforhandler selger slike som dette enkeltvis, i forskjellige størrelser, som vanligvis "samsvarer" med en tommedimensjon. Er vanligvis 3mm (eller 1/8" tomme) mellom hver størrelse. Gå til f.eks. Tools og finn din nærmeste forhandler -HER finner du et lite utvalg av det de kan skaffe... Lenke til kommentar
taleg Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 De har noe sånt på claes.. men det er ikke anbefalt.. de klarer ikke å sage igjennom mitt kabinett, lagde riper så vidt.. gå på Jernia el. og kjøp solide saker med en gang. Taleg Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 ok, takker for flotte svar! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 du får tak i slike hullbor på f.eks monter, byggkjøp eller lignende, bare husk at prisen antagelig ligger rundt 600 kr for 120 mm og 3-400 for 92 Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=381534 Denne burde gjere jobben. Elles så brukte eg denne for å skjære 2 perfekte 120mm hull i mitt Lian Li kabinett: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=381528 Står ikkje noko om at den klarar metall, men har du alu-kabinett er ikkje det noko problem i det heile tatt. Du kan få kjøpe min for en 50-lapp om du ikkje bur nær en CO-butikk Endret 23. november 2006 av Humbo Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 De har noe sånt på claes.. men det er ikke anbefalt.. de klarer ikke å sage igjennom mitt kabinett, lagde riper så vidt.. gå på Jernia el. og kjøp solide saker med en gang. Taleg 7343375[/snapback] Kan hende du har kjøpt hullsag for treverk da Hvis ikke er det drillen din som er for pinglete. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=381534 Denne burde gjere jobben. Elles så brukte eg denne for å skjære 2 perfekte 120mm hull i mitt Lian Li kabinett: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=381528 Står ikkje noko om at den klarar metall, men har du alu-kabinett er ikkje det noko problem i det heile tatt. Du kan få kjøpe min for en 50-lapp om du ikkje bur nær en CO-butikk 7344137[/snapback] Brukte den justerbare greia på metallkabinett og hele dritten røyk og drillen føyk ut av hendene mine hadde riktig nokk slagbor på Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kanskje ikke så rart da? 1 Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=381534 Denne burde gjere jobben. Elles så brukte eg denne for å skjære 2 perfekte 120mm hull i mitt Lian Li kabinett: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=381528 Står ikkje noko om at den klarar metall, men har du alu-kabinett er ikkje det noko problem i det heile tatt. Du kan få kjøpe min for en 50-lapp om du ikkje bur nær en CO-butikk 7344137[/snapback] tusen tak for flotte linker *tar meg en tur til sandvika* Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg tenker også på og kjøpe en slik justerbar hullsag hos claes ohlson, men det jeg lurer på ergår, hvis jeg litt forsiktig frem, klarer denne 15 mm mdf plater? Er jo greit med denne siden koster 119 kr i forhold til 4-600 kr. Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 litt intresert i et svar egenlig da..... OT? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er jo fult mulig å få et bra ressultat med stikksag hvis du er stø på hånden Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 ingen menesker kan lage så bra hull som en hullsag. selfølgelig hvis du gjør det 100 ganger får du sikkert et bortimot perfekt resultat, men hullsag er å foretrekke... men er det noen som har eller har prøvd den stillbare hulssagen fra claasern? Lenke til kommentar
raannraa Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Jeg må bare si det.... Har ikke noen erfaring med Clas sine hullsager, men biltemas kjenner jeg. Tenker at det er omtrent samme kvalitet. DVS ikke brukbare, ikke noe å kaste bort stål (!) på. Dette er fra en håndverkers ståsted. De kneler ofte bare på hardt tre. De "dyre" som starret o.l. kan faktisk skjære syrefast stål, sent og med masse olje. Med slikt verktøy får man det man betaler for... Beklagelig, men slik er det.... Sorry. P Endret 2. desember 2006 av raannraa Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har kjøpt slik hullsag for metall på Maxbo. Man kjøper et spesielt senterbor. Så kan man velge mellom et utall diemetre av selve "sagen" og klikke på. Det koster noen hundrelapper avhengig av størrelsen. Det fungerer fett på de kabinettene jeg har borret opp. Det kan være en fordel å forborre med et lite bor først, bli at boret ikke forsyver seg. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har den justerbare saken fra CO og den funket fint for meg men det var kryssfiner jeg skar i da... Metall er jo en helt annen sak og tror det vil lønne seg, med tanke på resultatet, å kjøpe et par ordentlige hullsager. men det koster en del da... -Bountyhunter Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 jeg skal skjære i 15 mm kryssfiner, eller 15 mm mfs plater (er ikke sikker på om det hater mfs, men det er sånn tre som mann bruker i høytalere og sånn). tror du Bountyhunter, at jag klarer dette med den fra CO? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå