Dragon Hunter Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Veeel, det kan _muligens_ ha noe med at det ikke er noen spill på xbox 360 som faktisk som tar i bruk Havok 4.0 ? 7331713[/snapback] En av Cell-prosessorens styrker er at den takler fysikk veldig bra. Dessuten bruker Alan Wake Havok 4.0. Lenke til kommentar
skalleno Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ja man får bare vente å se, håper jo selfølgelig at PS3 blir så bra som Sony sier. Men er jo litt skuffende at den får såpass dårlig motagelse. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ja man får bare vente å se, håper jo selfølgelig at PS3 blir så bra som Sony sier. Men er jo litt skuffende at den får såpass dårlig motagelse. 7331744[/snapback] Xbox 360 og PS2 fikk også en dårlig mottakelse av kritikkerene. Begge disse konsollene har bevist at de ikke er dårlige. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 €A er jo kremen av hestemøkk, de kjøper opp alt de finner og lager ræva ting ut av de titlene de har kjøpt, samtidig som de bare er ute etter mer penger. 360 sin GPU _ER_ mer kraftig enn PS 3 sin, dette har jeg begrunnet før også, og kan godt linke igjen for å vise litt om arkitekturen. CPUen er ukjent for meg, men jeg _tror_ ikke PS 3 sin er mer enn 1/3 så kraftig som 360 sin. 7331271[/snapback] Det faktum at Cell er sterkere enn Xenon er allmennkunnskap. 7331684[/snapback] Har du dokumentasjon på dette? Når begge hevder det motsatte er kilder din gode venn og ikke usaklige påstander som at det er "allmennkunnskap" Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) €A er jo kremen av hestemøkk, de kjøper opp alt de finner og lager ræva ting ut av de titlene de har kjøpt, samtidig som de bare er ute etter mer penger. 360 sin GPU _ER_ mer kraftig enn PS 3 sin, dette har jeg begrunnet før også, og kan godt linke igjen for å vise litt om arkitekturen. CPUen er ukjent for meg, men jeg _tror_ ikke PS 3 sin er mer enn 1/3 så kraftig som 360 sin. 7331271[/snapback] Det faktum at Cell er sterkere enn Xenon er allmennkunnskap. 7331684[/snapback] Har du dokumentasjon på dette? Når begge hevder det motsatte er kilder din gode venn og ikke usaklige påstander som at det er "allmennkunnskap" 7332058[/snapback] http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=8578 John Carmack lager gode motorer, så han vet hva han snakker om. EA har også sagt at PS3 er sterkest, og at vi først merker det om 2 til 4 år. Endret 21. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Likevel velger Carmack å bruke 360 som hovedplatform for id. Who cares hvilke som er kraftigst? Det som telles er support fra utvilkere, og utviklersupport fra fabrikanten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har du dokumentasjon på dette? Når begge hevder det motsatte er kilder din gode venn og ikke usaklige påstander som at det er "allmennkunnskap" 7332058[/snapback] Det er en ting at en prosessor kan være kraftigere, men når utviklere sier at prosessoren er vanskelig å jobbe med så hjelper de ekstra hestekreftene lite. I starten sliter sikkert utviklerne med å få det til ordentlig, men det tar seg nok opp sånn som det vanligvis gjør. Uansett er Cell-prosessoren neppe noe "ufattelig mye sterkere" enn andre prosessorer. Du kan gjerne slutte å svare på Dragon Hunter, forresten. Han har en tendens til å flamebaite mer dersom han får napp. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 EA har også sagt at PS3 er sterkest, og at vi først merker det om 2 til 4 år. 7332088[/snapback] Jaja. Kos deg med "overlegen grafikK" om 2-4 år.. Om 4 år er denne grafikken utdatert uansett, så who cares. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Her er jeg enig med flere... Jeg er en grafikkhore, og håpet selvfølgelig at PS3 skulle leve så det sang. Men det har ikke hendt. Jeg vil ha den store "WOOOW" NÅ, ikke om to-tre-fire år når PCen vasker gulvet med PS3 og 360 grafisk sett. Jeg kommer nok til å kjøpe meg en PS3 launchdagen, men det er under sterkere og sterkere tvil. Dersom det ikke er noen virkelig store tittler ute, som GeOW til 360, vil jeg nok avvente kjøpet. Sony har skuffet meg. Endret 21. november 2006 av Vo0do0 Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Men jeg kan ikke si jeg tar denne saken så veldig seriøst da. Han går ikke in på tekniske ting for å støtte oppunder påstandene sine, og han velger å være anonym. Dette later jeg som jeg aldri har lest. Lenke til kommentar
qbee Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 her en video hvor gutta fra det neste marvel spillet sier litt om forskjellen på spillet på de forskjellige platformene http://www.youtube.com/watch?v=qkTpLdourH4 Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 her en video hvor gutta fra det neste marvel spillet sier litt om forskjellen på spillet på de forskjellige platformene http://www.youtube.com/watch?v=qkTpLdourH4 7334154[/snapback] Herlig. En deilig, objektiv fremstillig av hvordan spillet blir på PS3 i forhold til andre konsoller. Og så dypt de går inn på forskjellene da. Lenke til kommentar
aril Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Spillene så langt gir inntrykk av at, såvidt jeg kan se, forskjellen blir så liten at den i praksis bare er å glemme. Her er du nok nærmere sannheten enn du kanskje aner. Dette er religionskrig, verken mer eller mindre. På grensen til fanatisme. Ingenting annet, og det kan trekkes et tilnærmet uendelig antall paralleller over til andre religioner: biler f.eks. De mest høyrøstede av fanboyene (såkalte) har ingen som helst interesse for spill; for dem er det én, og kun én, ting her i livet som gjelder, nemlig å være på den den "riktige" siden, å være den stolte eier av den "beste" (hva nå det enn er) konsollen. Det de ikke vet, ennå, er at forskjellen konsollene imellom i beste fall er marginal og vil kun ha 'teologisk' interesse. De vil derfor bli forferdelig skuffet den dagen denne grufulle sannheten kommer for en dag. Men for all del - jeg kjenner nok meg selv litt igjen i dette. For 35-40 år siden var vel undertegnede også litt 'religiøs' og ble mektig sur på mor og far som ikke ville gi meg det som datidens fanboys sa jeg måtte ha fordi det var "best". Jeg måtte alltid ta til takke med det "nest beste"...heldigvis. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 er ganske enig i det jeg og, på papiret er kanskje PS3 litt sterkere CPU messig, og X360 har en litt bedre GPU, men det er nok såpass lite at i praksis vil det ikke være noe forskjell. nei, den gamle sony propagandaen med at PS3's grafikk kommer til å dominere fullstendig og se så virkelig ut at du tror du ser på film var nok bare det; propaganda og PR snakk. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Folk hyler og skriker om grafikk og fysikk, men jeg tror ikke det er der de store forskjellene mellom xbox 360 og ps3 vil ligge. Forskjellen vil være brukervennlighet, online-spilling og om man vil ha risting eller veiving i kontrolleren. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Men jeg kan ikke si jeg tar denne saken så veldig seriøst da. Han går ikke in på tekniske ting for å støtte oppunder påstandene sine, og han velger å være anonym. Dette later jeg som jeg aldri har lest. 7333964[/snapback] Her er jeg helt enig med deg. Dette her kan jo omtrent hvem som helst ha skrevet. Selv om jeg riktignok er en ihuga Xbox fan selv, så kan jeg si at Ps3 slår Xbox i de fleste aspektene når det kommer til kraft. Og at prosessorene til Xboxen er kraftigere enn den de kjører i ps3 bør ikke være allmennkunnskap, for da er det mange som har fått trøkket vrang lære i tryne. For dere som vil ha litt mer tekniske detaljer, og gjerne også har tid og lyst til å lese litt vil jeg underbygge deler av dette innlegget med følgende link. http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=22858 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Her er du nok nærmere sannheten enn du kanskje aner. Dette er religionskrig, verken mer eller mindre. På grensen til fanatisme. Ingenting annet, og det kan trekkes et tilnærmet uendelig antall paralleller over til andre religioner: biler f.eks. De mest høyrøstede av fanboyene (såkalte) har ingen som helst interesse for spill; for dem er det én, og kun én, ting her i livet som gjelder, nemlig å være på den den "riktige" siden, å være den stolte eier av den "beste" (hva nå det enn er) konsollen. Det de ikke vet, ennå, er at forskjellen konsollene imellom i beste fall er marginal og vil kun ha 'teologisk' interesse. De vil derfor bli forferdelig skuffet den dagen denne grufulle sannheten kommer for en dag. Men for all del - jeg kjenner nok meg selv litt igjen i dette. For 35-40 år siden var vel undertegnede også litt 'religiøs' og ble mektig sur på mor og far som ikke ville gi meg det som datidens fanboys sa jeg måtte ha fordi det var "best". Jeg måtte alltid ta til takke med det "nest beste"...heldigvis. 7335302[/snapback] Wii er best! *preach* det er jo en grunn til at folk holder på som dette. Det er ikke no stas å kjøpe den "nest beste" konsollen, så da er det viktig å overbevise seg om at den de velger ER best. jeg har da holdt på sånn sjøl, er bare normalt. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Veeel, det kan _muligens_ ha noe med at det ikke er noen spill på xbox 360 som faktisk som tar i bruk Havok 4.0 ? 7331713[/snapback] En av Cell-prosessorens styrker er at den takler fysikk veldig bra. Dessuten bruker Alan Wake Havok 4.0. 7331735[/snapback] Jau, og Alan Wake kjem til XBOX 360 - men ikkje PS3. Med tanke på at Remedy jobbar for MGS. (Microsoft Game Studios)Så det må jo nesten bety at Havok 4.0 fungerar på 360 òg. Alan Wake is a video game developed by Remedy Entertainment, the company behind the Max Payne games. Alan Wake is being billed as a "psychological action thriller". Microsoft Game Studios is the publisher of the game. Endret 22. november 2006 av dark by design Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvorfor gidder man og diskutere det samme om igjen og omijgjen. Alle vet at ingen kommer til og bli enige og at tråden evt blir stengt. Vent noen år og da får man resultatet. Uansett hvordan man vrir og vender på det vil nok konsollene bli ganske like. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Korrekt ReSSaA. Og vi vet alle hvor dette ender. Så lenge man diskuterer sak og ikke person, og fortsetter med det er tråden grei. Vær litt konstruktive nå da. Prøv å finne linker som backer opp det man mener. Ingen her utvikler spill til noen konsoll, så vidt jeg vet, og da må påstander underbygges av noen som gjør det. Og vær snill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg