Gå til innhold

Det nye "flexus" kortet (Oslo og Akerhus)

Krankemot

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg og endel andre i akerhus det nye fleksuskortet for kollektivtransport i oslo og akershus.

Men det er ett par ting jeg lurer på.

Hvodan vet bussjåføren hvor langt du skal reise?

OG

Hvordan vet de at det er ditt kort?

Er det noen fler som har fått det nye fleksuskortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, kan sjåføren vite det?

De kan jo ikke vite at det er ditt kort, så nå blir det lettere å jukse.

På en annen måte, så kan man bare bruke kortet til og fra skolen, så nå er det slutt på å f.eks dra innom en venn på veien hjem, og så ta bussen videre hjem litt senere.

Vi har riktignok ikke begynt å bruke det ennå, det ligger bare i sekken.

Lenke til kommentar
en ting som også er kjedelig, værtfall det som står i det heftet vi fikk med er at det bare kan brukes 2 ganger om dagen

7342949[/snapback]

Ja, som jeg skrev i mitt forrige innlegg.

Det jeg fikk høre (ja, jeg har lest heftet) er at man kan bruke det til og fra skolen, selv om man tar to busser én vei. Rimelig teit likevel.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det med at de kun kunne bruke 2 ganger per dag har de gått bort ifra i følge noen som var på busstasjonen ved skolen min.

7344321[/snapback]

Det skulle da egentlig bare mangle. Å gå fra at man kunne kjøre gratis frem til klokka seks innenfor en viss sone, til at det kun skal kunne brukes to ganger daglig er ganske drastisk.

Lenke til kommentar
Det med at de kun kunne bruke 2 ganger per dag har de gått bort ifra i følge noen som var på busstasjonen ved skolen min.

7344321[/snapback]

dem hadde værtfall ikke fiksa det på fredag. jeg måtte opp med det gamle busskortet mitt fordi det "lyste rødt" og kortet funka ikke :) forøvrig, første bussen til skolen så dro jeg kortet over så hørte jeg PIP PIP, altså 2 pip tenkte ikke noe mer over det før jeg skulle over på buss nr2, der jeg faktisk fikk "rødt lys" fordi jeg hadde brukt opp de 2 bussturene mine ;x

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg og endel andre i akerhus det nye fleksuskortet for kollektivtransport i oslo og akershus.

Hvodan vet bussjåføren  hvor langt du skal reise?

OG

7330389[/snapback]

Hva slags kort har du? Er det et slags kupongkort/flexikort? I så fall er det vel ikke personlig?

Lenke til kommentar

Hvodan vet bussjåføren  hvor langt du skal reise?

OG

7330389[/snapback]

Flere i klassen min som har fått dette kortet. Er det ikke sånn at du må ha med det andre kortet, som du fra før har fått av skolen, med deg i tillegg?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...