Smal Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg har et merkelig problem: internett virker ved at jeg kan laste den med azureus, dc++ og være på msn til en hver tid. Jeg kan pinge ved hjelp av CDM->ping xxx.xxx.xxx.xxx og får 0% loss helt til jeg åpner en webbrowser. da mister jeg ca 9 av 10 pakker. og surfing er bare å glemme. Det rare er at det ikke er noe problem å laste ned med ovenfornevnte programmer, eller sitte på messenger, uten problemer, selv når pingingen ikke fungerer. Når jeg altså åpner IE, Opera eller firefox kuttes komunikasjonen på en måte, men bare for internetttrafikk, og surfingen går SUPER tregt.. jeg har funnet ut at det må være noe galt på mitt system da jeg ikke kan pinge min egen router da linja detter ut, men jeg kan pinge min egen ipadresse (hvis det har noe å si) Noen som har noen forslag til løsning?? MVH Stian Solberg Endret 21. november 2006 av Smal Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg kan pinge ved hjelp av CDM->ping xxx.xxx.xxx.xxx og får 0% loss helt til jeg åpner en webbrowser. da mister jeg ca 9 av 10 pakker. 7330266[/snapback] Det høres ut som en dårlig kabel, selv om det er ting som tyder på at det er noe annet. Prøv en annen kabel, port, etc. Det med web-browsingen ser ut som det kommer av en proxy, men da ville du ikke kunne måle pakketapet (dvs det ville bare gjelde på tcp/80), så jeg er ikke sikker. For å se om du har en proxy i veien, så må du vite din eksterne IP, håper at du kommer inn på routeren. Du må i hvert fall sjekke om den eksterne IP'en er lik som den som webservere på nettet ser: Gå inn på http://www.ipchicken.com/ (håper du har nok "web" til det) og se om denne er lik som din eksterne IP. Se evt på Name Address; om den inneholder "proxy" eller "cache" eller lignende, hvis du ikke finner ekstern IP. Prøv også å koble deg forbi routeren hvis mulig, dvs koble PCen rett inn i kablmodem eller ADSL-modem. Du kan også oppdatere noe software som kan ha noe med saken å gjøre: firmware på routeren (hvis du kommer inn på den) og drivere til nettverkskortet. Det er selvfølgelig lurt å eliminere dårlig trådløst signal som problem, hvis du bruker trådløst, ved å flytte PCen inntill routeren eller bruke kabel. Det her ville jeg ha gjort hvis jeg hade dette problemet, men det høres nesten urealistisk ut Lenke til kommentar
Smal Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Hmm.. har fått fiksa det nå.. var min lille linksys router som tulla.. merkelig problem egentlig.. bare kjørte en reset så funker alt bra igjen... takk anyways da... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå